fredag 16 oktober 2009

Tredje inlägget....


Vill verkligen komma igång att skriva, men känner att jag måste få kläm på mera funktioner till den här bloggen. Inte för att jag behöver lära mig allt ( ? !!! ) redan nu, men att veta hur man infogar bilder och dokument är ju en fördel. Inte för att det kommer att bli så mycket bilder, men ibland kanske jag vill ta till den gamla klyschan: En bild säger mer än tusen ord!
Som nu till exempel.
Har just lagat en Tjälknöl och så här ser receptet ut i min "Svarta Bok". Så här mycket klotter är det inte på varje sida, men det är vanligt förekommande. Här har jag gjort den första anteckningen redan 1989. Kluddet ger mig minnesbilder om varför jag lagat denna rätt...och det sätter igång mig! En annan egenhet som jag har är att jag brukar göra små anteckningar, när vi packar kött. Det kan stå vad det är för väder just då eller om det hänt något speciellt. Det är kul att ta upp en Bogstek med följande text: Bogstek, Älg 11 okt 20xx regn och rusk, städat förrådet.
Inte för att det är kul med regn och rusk och att städa förrådet är då inte heller kul, men det ger mig minnesbilder, och det gillar jag som sagt. Så jag fortsätter nog med mitt kludd.....

3 kommentarer:

  1. Så... det här ser jättebra ut....
    Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Maria!
    Egentligen vill jag att ordet Skriv i bloggrubriken ska vara i skrivstil men det fixade jag inte...men kanske sen...Å så ska jag träna mer på bilderna!
    Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  3. Jag kom på en sak...Om du har Lev Läs..som bloggrubrik..och & SKRIV som det under..jaja vad det nu heter ska kolla..återkommer Maria

    SvaraRadera