söndag 30 maj 2010

Händelserik helg!



Oj, oj, vad vi har fått mycket uppmärksamhet! Bara för att Maken har fyllt år!

Först fick vi mycket oväntat besök från vänner i förskingringen. Gissa om vi hade mycket att ventilera?


Sedan kom ytterligare goda vänner på en snabbvisit och grattiskramar, samt en gyllene påse... Att barn och barnbarn kom blev ännu en glad överraskning. Vi hade ju bestämt att vi skulle fira våra dagar senare i sommar under en hel vecka, men likväl kom dom med en blomsterkorg.



På kvällen vankades en utsökt Rip-middag hos våra husvärdar. Underbart gott och trevligt, som vanligt.


Idag var det makens syskon som hämtade oss för vidare transport till Jävrebodarna. Besök på museet och mat och mera blommor... Nu är vi mätta och trötta....



Här står hela syskonskaran med respektive,och blickar framåt, alla över sextio numera!


©

23 kommentarer:

  1. Ser nästan ut som om killarna lättar på trycket.....

    SvaraRadera
  2. GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  3. Åsa Ö ha ha och damerna ser på!!!!

    SvaraRadera
  4. Cici Jag tackar å min Makes vägnar, själv har jag några dagar kvar....

    SvaraRadera
  5. Så flott! Du får gratta honom från oss här på Ordbruket! Ett grattis till dig med på morsdag :-D

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Pennelina, Tackar...
    Grattar tillbaka till dej du blev väl också hyllad igår?

    SvaraRadera
  7. Härligt med kalas och firande. Många beklagar sig över åren men dom är ju ett villkor om man vill bli gammal. Så du ska också fylla snart?

    SvaraRadera
  8. Ingabritt, det närmar sig....

    SvaraRadera
  9. Ha, ha, du jer då se låsteli!
    ...Man kan också säga att det drar ihop sig!
    Som ett karuschiband!
    Vill du Ingabritt vara så snäll och kolla stavningen innan du lämnar landet.

    SvaraRadera
  10. stavningen på vadå? Låsteli? Helt rätt. Karuschaband sa vi. Karuscha me A. Eller min kusin som va fin i kanten och sa Njummibann.

    SvaraRadera
  11. Ingabritt! - hela livet är en tidsfråga! - precis dom orden brukar jag använda mig av ibland... oxå 'lustigt' det här du uttrycker med 'villkor' - om man nu v i l l bli gammal... jasså - var det 'åren' som var 'villkor' - ja så var det visst...

    SvaraRadera
  12. Ja man kan också säga att hela livet är lustigt om så har lust och ibland till och med lustfyllt. Om man vill.

    SvaraRadera
  13. Ingabritt! - jag vet inte om det direkt var den vinklingen jag tänkte på - förlåt! (f ö undrar jag vad du gjorde efter de fem åren på kontorsstolen som korrespondent?)

    SvaraRadera
  14. ja du Inger är ju fortfarande under - dvs under 60års-strecket - men nu inte länge till - det rör sig bara om timmar har jag förstått - varför inte vara tidigt ute och redan nu framföra mitt lilla grattis - nu hör du ju hemma i den gruppen du oxå som du visar en bild av här ovan - 'welcome to the club!' säger dom visst i amerikat eller om det är i great britain - men de orden går väl hem även i norrlångträsk ...

    SvaraRadera
  15. mats i träsket1 juni 2010 kl. 18:45

    Har äntligen Malte uppnått myndig ålder!! Då är väl snart Inger springer där med. Inte länge sen det var 40-års kalas bakanför våran boning känns det som. Swoch, vad var det som passerade?? Jaså livet!! Så känns det ibland...

    SvaraRadera
  16. Ingabritt, jag tycker Njummibann var fint!
    Jag ska fråga mats han är bra på bondska...Men jag tror vi sa Karuschiband, men jag kan ha fel....det händer allt som oftast!

    SvaraRadera
  17. marianne. Tack, fast än är ja på den yngre åldern....

    SvaraRadera
  18. mats i träsket, hade vi fest bakom eran böning??? Vi hade visst en stor trettioårsfest här i byn också som jag lyckats förtränga. Jag blickar framåt jag!
    Hur stavas Karuschiband??? Det kan väl du som är så ung!

    SvaraRadera
  19. Inger, tror de va lokalt över Mjödvattnet. Eller Mjösavattnet som dom sa. Han sa Njummiplåta också om nummerplåtar. Jag har n´olbok som jag konsulterar ibland när jag kör fast. Har du den?

    SvaraRadera
  20. Nej men en ordbok är aldrig fel. jag tror att det finns en bok om Skelleftebonskan också, den skulle man ha i sina ägor...

    SvaraRadera
  21. Jamen Inger, he jer ju den ja mena. N´olboken. Köft oppa museet.

    SvaraRadera
  22. mats i träsket2 juni 2010 kl. 10:01

    Du har nog rätt stavat Inger! Jo jag var på både trettioårs party på båtfabriken och om jag minns rätt var det 40-års i pingislokalen här bak, jadu åren de gå....

    SvaraRadera