söndag 23 maj 2010

Håtvåo!

Nu är det "vattustärt" i vår omgivning. Älven är strid och stark. Jag kan inte låta bli att fascineras av all kraft som forsar fram. Vi har vandrat längs älven och betraktat och fotat. Dessutom har vi njutit av årets första ( men inte sista) surströmmingsfest med goda vänner.


Gapsjulet nedanför campingen är ointagligt för människor för tillfället....


Vattnet flyttar en massa bråte längs älven....


Laxstationen i Fällfors är omringat av vatten...



Ishockeyrinken vid Fällforsskolan är redo för vattenpolo....



Surströmming och "starkvatten"....

Om du klickar på bilderna så blir dom större.

©

7 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig. Du har också varit keramiker, men kroppen tog stryk. Är du nog inte ensam om. Har själv en "arbetsskada" i höger hand, orkar ibland inte dreja, men det finns ju kavling o.s.v. En sak som jag tyvärr inte kan dela med dig är surströmming. Har faktiskt prövat, men blähh.
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  2. Jag ser att vattennivån i älven stigit ytterligare sen vi var där. Det blir till att städa utmed älvkanterna när vattnet sjunker, förstår jag.

    SvaraRadera
  3. Att vara krukmakare är slitigt men otroligt roligt. Så här i efterhand vet jag inte om det var värt det men när man är ung finns det få gränser....Fina minnen har jag i alla fall och ibland längtar jag mig sjuk efter det liv vi hade då.....

    SvaraRadera
  4. Cici,antagligen blir det så....om det inte åker iväg...

    SvaraRadera
  5. Hörde nånstans att EU vill förbjuda surströmming. För mycket dioxin i dem.

    SvaraRadera
  6. MVG, jag vill skrota EU och tillåta surströmming!

    SvaraRadera