tisdag 18 maj 2010

Natt & Dag



Natten har bjudit på ojämn sömn.
Ett evigt springande mellan toa, kök och sovrum.

Tankar har blandats med stön och suckar.

Tillstånd mellan dröm och verklighet.

En "omsomnelse" på morgonkvisten skulle ordna till det på sömnkontot men....
Fåglarna håller morgonkonsert.
Solen tränger in genom gardinerna.
Nattexterna gör sig påminda.
Morgonrutinerna är starka.

Kaffelängtan.

Det blir frukost på altanen i morgonrock.
Pelargonerna ser pigga ut efter sin första utenatt.
Tomma ark och en ledig penna.
Blir kanske en bra dag trots allt....

©

9 kommentarer:

  1. Gissar att nattens sömnsvårigheter var mardrömmar om veden. Morgonfikat på altanen såg supermysigt ut =)

    SvaraRadera
  2. Välkommen nya dagen. Den kommer att bli bra för dig med en sådan omstart.
    Vad gör du med nattens texter? Mina kommer när jag springer och då måste jag snabbt som ögat skriva ned dem i min bok-bok. Ibland litet kryptiskt och jag minns inte riktigt formuleringar. Om jag klarade av att både springa och läsa in skulle jag göra det. Ack, ja men det kunde varit värre. Ha en riktigt bra dag Inger!

    SvaraRadera
  3. Jag vill att du talar om för mig hur du har kunnat få så fina pelargoner. Mina ser så halvtaskiga ut så det är faktiskt synd om dom.

    Kram Vivi-Ann

    SvaraRadera
  4. Maria, näää men vi ligger ju bra till....det kan det inte vara!

    SvaraRadera
  5. Ingabritt, har du en bok-bok??? Kan du inte publicera några texter?
    Har varit på min timmes promenad och idag gick det lätt att gå, så nu är jag riktigt, riktigt glad!
    Ha en bra dag du också!
    PS. Med din kondis så kan du säkert prata in på en sån där manick, samtidigt som du kutar...DS

    SvaraRadera
  6. Vivi-Ann...å det frågar du mig???? Antagligen bara tur och kanske den där flaskan med gödning som jag köpte i Byske...???

    SvaraRadera
  7. det här ser verkligen underbart ut - tack för den fina bilden!

    SvaraRadera
  8. Jag småskrattar när jag läser både gårdagens och dagens... oroliga nätter, texter på hjärnan och jag skriver så flytande fint i skallen men på morgonen är det knackigt. Minns bara en del. Börjar inte rota efter penna mitt i natten för då somnar jag aldrig. Ja varför utsätter man sig för detta? Det är ett behov, ett livselixir som man måste ha! Jag har gett ut två böcker som jag är stolt över. Dessutom har vi i vår tidning en läsarsida, där jag är "stammis". Kul att publicera och få lite feedback. Skriv alla ni som har den drivkraften! Skriv av hjärtans lust!! Och sedan kan man njuta av kaffetåren - ser mysigt ut på bilden! /Aurora-Skrivmoster

    SvaraRadera