onsdag 7 juli 2010

Livet på Backen...



Dagarna går sin gilla gång, så även nätterna.
Värmen gör att livet blir tämligen slappt.
Enda gången jag rör lite extra på kroppkakan är under dagens promenad.
Annars gör jag så få ansträngande rörelser som möjligt.
Lagar enkla måltider, vattnar mina små odlingar, och jag lovar dom är starkt begränsade.
Viftar myggor.
Slår ihjäl dom med stor tillfredsställelse.
Läser goda böcker.
Formar texter bara i mitt eget huvud.
Sparar dom för framtiden.
Inget kommer på pränt.
Så låter jag dagarna gå och mår bra av det.

©

15 kommentarer:

  1. Låter alldeles fantastiskt underbart!!

    SvaraRadera
  2. så är det Marie, alldeles perfekt!

    SvaraRadera
  3. I mitt nästa liv ska jag ha ett litet hus som aldrig behöver målas och en skogstomt med bara en enda blomrabatt. Grönsaker ska köpas i affär´n!
    Vadå avundsjuk, sitt du där och slå på myggorna och ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Leva livet levande och Fånga dagen...e det sätt jag finner bäst..eller hur..ha det..Maria

    SvaraRadera
  5. Det är att ladda batterierna det. Låter underbart. Även här är dagarna långsamma, varma. Orden sparsamma. Njut!

    SvaraRadera
  6. Maklighetens lov. Det är vi värda!

    SvaraRadera
  7. Söt liten stuga och sköna lata dagar. Själv har jag börjat förlika mig med att semestern snart är slut och att den långa hösten börjar på måndag.

    SvaraRadera
  8. Cici, det gäller att ordna det för sig....

    SvaraRadera
  9. Maria i Sennan, du har fattat...precis så ska de va...

    SvaraRadera
  10. regnnatt, ja vi njuter och sparar oss....

    SvaraRadera
  11. ÅsaÖ, jäklar så många ystra systrar...men lite jobbigt låter det i mina slappa öron....

    SvaraRadera
  12. ingabritt, visst är vi det! Vi är värda vår vikt i guld....alltså är jag mera värdefull än duuuu....ha, ha,,, äntligen något positivt med fläsket....Ett (??) skålpund fläsk!!!!!

    SvaraRadera
  13. Ulvhilda...men va trist för dej att semestern din snart är slut... men va bra för mig som älskar hösten!!!

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt smultronställe

    SvaraRadera
  15. Ja det är det verkligen...fast inga smultron har mognat ännu....

    SvaraRadera