söndag 18 juli 2010

Myggkulla...

Så har vi då återvänt till civilisationen igen! En trevlig vecka tillsammans med barn och barnbarn blev det, trots att myggplågan begränsade vår utevistelse. Stället heter egentligen Myrkulla men eftersom antalet mygg var stationära just där och då så döpte vi snabbt om platsen till Myggkulla. Hur som helst så visades inga sura miner upp för den sakens skull utan vi roade oss i alla fall. Många fina Abborrar drogs upp och röktes innan vi åt dem. Gäddorna fick dock gå tillbaka, men ett par riktigt fina exemplar fastnade på kroken....Av 122 bilder kommer här ett litet axplock...

Första fångsten är bärgad...


Ibland var det skönt att pyssla inomhus som sagt...


Kvällsfiske vid bron...


Storgäddan....


Ett par kilometer från stugan fanns en fin badstrand...


Stor-barnen passade på att kvällsfiska....


Far och söner betraktar "husmusen"....


Vår egen Disk-Prinsessa....

©

16 kommentarer:

  1. Bra gjort att roa sig och ha så trevligt trots myggplågan. Det hade jag inte klarat av.

    SvaraRadera
  2. Varför dess MYGG? Men gulliga barnbarn kan ju sysselsätta en utan att det blir långtråkigt att vara inne!

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka! Ni hörs ha haft det trevligt, trots myggen, men myggen finns ju överallt!

    SvaraRadera
  4. Kul att du är tillbaka. Vi missade varann i Skellet men det kommer kanske fler chanser. Jag är ganska obesvärad av mygg men maken verkar vara desto mer aptitlig.

    SvaraRadera
  5. imse, nog hade du fixat det. Är man med glada personer så fixar man det mesta....

    SvaraRadera
  6. ÅsaÖ, ja varför är det så många av dem i år??
    Jag har ju alltid sagt att insekterna ska ta över jorden en O-vacker dag....men redan...!!!
    Barnbarnen kan hålla en sysselsatt och oj vad vi har skrattat dessa dagar!

    SvaraRadera
  7. tack Cici, ja visst har vi haft skoj, men som sagt, myggen sabbade en hel del utevistelse....

    SvaraRadera
  8. Ingabritt, det var trist att vi missade att ses, men den som väntar på nåt gott....

    SvaraRadera
  9. Tänk att så små varelser i flock kan göra så mycket skada och skapa sådan irritation, jag menar myggen förstås. Är det gott med abborre? Det har jag nog aldrig ätit. Bara gädda som jag själv dragit upp vid 10 års ålder. Ett stolt ögonblick i mitt liv.

    SvaraRadera
  10. Abborre är en jättegod fisk!
    Men allra godast är nog strömmingen enligt mej....det ska vi äta idag!
    Gädda är heller inte dumt om man fiskar den i kalla vatten...

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder. Men mygg, usch!!

    /Mia

    http://www.meraord.se
    http://mias.blogg.se

    SvaraRadera
  12. Välkommen åter, du låter nöjd med veckan tillsammans med barn och barnbarn. Myggen är det inget att göra åt. Det är mycket mygg där min polar står. Herrn besväras mer än jag.
    Aborre är en god fisk. Har varit oss vänner och blev bjuden på stuvad aborre - läckert. Gäddan har för många ben, men den är god om man maler den.
    122 bilder, det är några att välja på till bloggen. Sedan digitalkameran kom är det bara att knäppa och sen sortera. En bild säger så mycket - om den inte är arrengerad och stel.
    Ha en fortsatt trevlig semester. Vi håller oss hemmavid. Herrn strålas varje dag. De har s.k. öppet hus på sjukhuset, så det är bara att komma när man vill. Herrn går tidigt på morgon, sen kan vi göra små dagsutflykter. Det har varit för varmt, men vi planerar att åka bl.a. till Mariestad och besöka Grippsholms slott.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  13. Jag tycker inte om fisk, men älskar att fiska.
    Nu har det blivit lite mager med sådant trots att vi bor mellan två sjöar, men båten skall väl så småningom sättas i vattnet och livet styras upp.
    Vilken mysig semester du haft.
    Vi bor i en ombyggd sommarstuga och har evig semester så att säga med vatten och skogar tätt inpå.
    Ha det gott!
    Kika gärna in på skrivpuff fler gånger. Det är ju roligare ju fler vi är.

    SvaraRadera
  14. Mia, ja de kan vi vara utan... och nu har det faktiskt blivit aningen färre...

    SvaraRadera
  15. Viola, det blev många bilder, men alla blev inte bra....motiven hade ibland svårt att vara stilla länge nog...kanske kliade det någonstans!!
    Bra att ni har möjlighet att anpassa er semester trots strålningarna. Imorgon ska vi vara sällskap till Umeå och behandling.
    Önskar dej en fortsatt fin sommar.

    SvaraRadera
  16. Anita, jag gillar både att fiska och att äta fisk...vi äter fisk så ofta vi kan.
    Visst ska jag skriva mer på Skrivpuff, men det mobila bredbandet är så segt att jag inte får nåt flyt i skrivandet...väntar nog tills jag flyttar hem...ha det bra!

    SvaraRadera