fredag 2 juli 2010

Promenad...



Idag gjorde vi en två timmar lång promenad på Heden.

Solen sken och myggorna var på annan ort. Kunde inte vara bättre förutsättningar för en fin promenad i lättgången terräng. Helt öde är dock inte detta område, glest byggt, javisst men dock bebyggt. Denna tid på året står visserligen alla byggnader öde men jag misstänker att alla snart är bebodda.


Först kom vi till Sommartorpet. Ett verkligt fint torn med både gardiner och blommor, men som sagt ingen hemma!



Här trodde jag ett tag att vi var lite vilse...



Högheden ett hade en välkomnande skylt.



Detta svartbygge klassade vi som dagens absolut fulaste!



Så kom vi då till Rolfs café och i och med det så var vi nästan hemma igen. En riktigt trevlig skogspromenad var avverkad.
Nu har vi dessutom njutit av grillat lammkött och en sallad, ett par glas rött och en golfrunda till efterrätt. Nu vankas en sittning i bivacken...
Kvällen är ung!!!

©

9 kommentarer:

  1. Det är lugnast när dessa byggnader är tomma på folk. Jag förstår att det måste vara lättgått och härligt att gå på heden.

    Nu ska jag ta ett glas rött, en bok och gå och sätta mig i hammocken. Är nog lagom varmt nu med linne och shorts och klockan går mot åtta.

    SvaraRadera
  2. Kvällen är ung ävenledes här. Vi har haft mixed grill och Hurry har avvaktat skulorna. Litet rött i glasen och jordgubbar till efterrätt. Det vore synd att inte klaga.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga byggnader....Vi har precis kommit hem efter 15 dagar med husvagnen.....Sweden unt Denmark.

    SvaraRadera
  4. Svenska sommaren :) Njuter av att få en ögonblicksbild av en skogspromenad, t.o.m. känner doften. Härligt!

    SvaraRadera
  5. Cici, ja det blev en fin kväll och det verkar ska vara plussgrader även idag...

    SvaraRadera
  6. Ingabritt, jordgubbarna saknade vi....men inte klaga, inte klaga!!!

    SvaraRadera
  7. ÅsaÖ, jasså ni har också färdats längst vägar...

    SvaraRadera
  8. regnnatt, ja nu ska man vara ute i klorofyllen så mycket som möjligt....lagar intrycken i minnenas bank....

    SvaraRadera
  9. Inger och Ingabritt..... kolla min blogg ganska långt ner(har satt in en massa semesterbilder) där finns en bild på "min" grodprins och vad den vaktar. Skumbananens prins vaktade ju hennes åkerbär.

    SvaraRadera