lördag 24 juli 2010

Sommartider...hej, hej....

Kan inte fatta att jag får så lite gjort när det är sommar!
Vad är det som tar sådan tid egentligen?
Det kan väl inte bero på att man sover längre än brukligt...Det kan det väl ändå inte???
Nä det måste bero på att jag blivit så slö och saktelig, så är det nog.



En resa till Umeå har det i alla fall blivit.
Den här vackra skulpturen pryder sin plats framför den nybyggda Södra entrén!




Ett par timmar har jag varit avlösare i ett stånd på Byske Marknad. Kan konstatera att det inte är en passande syssla för min kropp.
Men roligt att att se att många av besökarna för tio år sedan fortfarande besöker marknaden.

En hel del kände till och med igen mig och undrade om jag fortfarande krängde keramik,,,,Tänka sig!

©

3 kommentarer:

  1. Oj va jag tycker det är roligt med marknader!

    SvaraRadera
  2. ÅsaÖ, jag är av en helt annan åsikt vad gäller marknader och mässor...blev väl allergisk antar jag....Besöker aldrig dem aldrig "frivilligt".

    SvaraRadera
  3. Jag funderar på om jag ska ta en tur till Umeå i veckan, men i så fall ska jag ta tåget eller bussen.

    Äldste sonen med familj och K satte sig just i bilen för att fara till Byske i regnet, det går i alla fall inte att måla i dag, och så behöver dottern skjuts hem därifrån.

    Själv stannar jag hemma med hundarna i lugn och ro. Så himla tråkig har jag blivit på gamla dar.

    SvaraRadera