onsdag 21 juli 2010

Sladdlös....

Ja så är läget just nu...har glömt sladden till kameran hemma i Träsket. Kan alltså inte leverera några bilder som jag tog i går kväll.
Vi gick en fin kvällstur längst älven och jag plåtade för att visa er hur fint det är nu. Myggen har minskat i antal och kvällarna har börjat skymma lite.
Det är verkligen vackert.
Hösten närmar sig och jag lever upp.
Svamparna har börjat poppa upp och blåbären har antagit sin blåa färg. Om ett par veckor kan vi nog plocka på oss lite gosaker ....
Bilder kommer så småningom....

6 kommentarer:

  1. Jag undrar just om det blir nån svamp och blåbär. Här har det varit så extremt torrt.

    Nu väntar jag på att få se dina bilder.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger till dig likadant som jag sagt till andra bloggare "som glömt sladden"
    Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

    SvaraRadera
  3. Här ute i skogen börjar också blåbären poppa upp..sladden ja dessa sladdar som man alltid måste komma ihåg..ta det med ro..du har hela vintern på dej..fnissfniss..Maria

    SvaraRadera
  4. Åh, jag längtar blåbär... förra sommaren plockade jag massor. Men då var jag längre norrut :) Hösten känns avlägsen här ännu. Mycket avlägsen.

    SvaraRadera
  5. Jag såg i dag att blåbären börjar komma och några soppar har jag också stött på så det närmar sig.

    SvaraRadera
  6. Mittåt, ingen höst alls. Vi är mitt i högsommaren min sköna. Sic!

    SvaraRadera