söndag 4 juli 2010

Plussgrader



Jag har bestämt att jag inte ska klaga, men nog tycker jag att det är lite för många plussgrader just nu. Vi har dock gått en kortare skogstur i sakta mak. Skogen är ett bra ställa att vandra i när solen gassar. För övrigt vistas jag ömsom i skuggan eller som nu inomhus med alla luftfönster inkopplade. Det blir en slapp dag på Backen. Både för folk och fä...
Den yngste innevånaren Kox vilar dock i solen på den här bilden.


///////////////////////////////////

foto: Harald Hartvigsen


13 kommentarer:

  1. Nej, inte klaga, bara ha synpunkter. Jag har ju också skogen utanför knuten så igår tog jag en maklig promenad men idag har jag banne mig cyklat ett par mil. Nu packa för norrlandsbarnbarnen.

    SvaraRadera
  2. Mycket sol och värme = mygg-, knott- och bromsinvation. I alla fall här i byn. Länge sen jag såg så mycket knott mitt på dn, mitt i solskenet. Man längtar inte efter att krypa omkring i rabatterna då och rensa bort hundra miljoner nateplantor.

    SvaraRadera
  3. Ingabritt, ha nu så trevligt med de små liven! var en snäll farmor!

    SvaraRadera
  4. Cici, ja visst är det extra mycket flygfän...?
    jag vet då inte att vi haft så mycket förr.
    Låt naten vara tills vidare....

    SvaraRadera
  5. Inger och Ingabritt Läs min sista kommentar på förra inlägget.

    SvaraRadera
  6. Ja det fick bli en paus bara, nu har jag just lagt in ett nytt inlägg. Kul att du tittade in och du är välkommen att göra det igen. :))

    http://crochetlina.blogg.se

    SvaraRadera
  7. ÅsaÖ, men du lovade ju att inte åka till dom där kvarteren...Aja Braja!

    SvaraRadera
  8. ChrosetLina, Bra ta en paus och ladda batterierna...

    SvaraRadera
  9. Det har varit olidligt varmt, ja. Lyllo dig som vågar gå i skogen. Jag vågar inte ens gå ut med hundarna nu. Måste vänta tills det blir svalare framåt kvällen och då går vi endast på grusväg fram och tillbaka. Med mig har jag vatten och Betapred.
    Under senaste 2 veckorna så har jag plockat bort 4 huggormar från tomten våran.
    Därför kallar jag det inte för sommarväder, utan huggormsväder.

    SvaraRadera
  10. A-M, ja värmen tar på krafterna. Undrar om det är ett huggorms år? vi har sett orm och vi har bekanta som sett flera ormar bredvid sitt hus.
    Varför vågar du inte gå i skogen?
    Jag är nog modigare i skogen än i en storstad...
    ha det lagom varmt....

    SvaraRadera
  11. Just påg av ormarna! Har haft med mig hundarna på svamppromenader genom åren och träffat på så mycket orm så.

    SvaraRadera
  12. A-M Ta på dig stövlar, lämna vovvarna hemma och gå en skogstur...sedan kan du trava på grusvägen med hundarna!
    Har du hittat någon svamp än? Vi har bara hittat några få gula kantareller hittills...Men snart poppar väl Karl Johan upp!

    SvaraRadera
  13. Sol, vind och vatten hör jag i radion. Jag försöker att lyssna på P1:s sommarpratare, Just nu kan jag hålla med dig att det är varmt, det är svalt och skönt inomhus. Vi ska senare ta en promenad ner till Mälaren, det är där vi finner svalka och en glass sitter inte illa.
    Jag har inte skrivit på ett tag och det är mycket att läsa fatt. Det är svårt att komma i säng på kvällarna - några bloggar varje kväll kan bli trevligt.
    Hoppas du står ut med värmen för den verkar ha kommit för att stanna ett tag.
    Kram Viola

    SvaraRadera