måndag 15 februari 2010

Måndag igen!



Så är det då en ny vecka och en ny dag, ja snart har ju den gått också.... Solen brassar på och promenaden är avklarad. Lunchen också, idag blev det rester från gårdagens Porterstek. Det är ett gynnsamt recept, det blir alltid över av både kött och sås. Det gör att dagen har varit rätt så bekväm. Tog itu med att repa upp den första kjolen som jag virkade tidigare i vinter. Den med de fina mormors rutorna. Eftersom den blev stor som ett hus så slängde jag den på en hylla i ilskan, åkte till Staan, köpte nytt garn och virkade en ny. Phu... Nu bar det sig inte bättre än att min kära syster-yster tyckte att kjolen var fin så nu ska jag virke en till henne. Har nu rivit upp ( guuu varför ska man vara så noga och fästa alla trådar...?) och nystat allt. Nu är det bara virknålen som är borta??? Jag har alla andra storlekar i den avsedda asken men just nummer 4 är spårlöst borta!!! Typiskt eller hur? Men den måste ju finnas i huset, så jag letar vidare...

©

9 kommentarer:

  1. Det är nog tur att det finns måndagar, för dom verkar på något vis som en nystart i livet.
    Ligger inte virknålen bland garnerna du virkade med senast?

    SvaraRadera
  2. HUR kunde du veta det??? Fast jag har som vanligt flera arbeten på gång samtidigt så det är inte tvärletat...
    Men nu har den kommit till rätta och jag har satt i gång.

    SvaraRadera
  3. Porterstek med klyftpotatis, mycket bättre kan det inte bli. Tänk få njuta detta två dagar, mmmm.

    SvaraRadera
  4. Härlig middag... blir något liknande på torsdag, då gubben fyller år.

    Smittfria kramar från mig

    SvaraRadera
  5. Att äta god mat är verkligen njutbart!
    Synd bara att det lämnar bestående spår....

    SvaraRadera
  6. Tack för den smittfria kramen.
    Gratta gubben!

    SvaraRadera
  7. Porter och stek begriper jag mig på... men det där andra... virkning, hm. Men det kanske är som att löda en kontakt eller så... :)

    SvaraRadera