tisdag 9 februari 2010

Snöresa igen!



Idag var det åter ett jäkla väder. Snöfall och därmed snörök på våra vägar. Inget idealiskt bilväder. Men jag hade tid för provtagning inför den stundande operationen så det var bara att bege sig. Provtagningen tog bara ett par minuter, så snabbt blir man av med lite blod. Tur att det vankas blodpalt till middag så att blodförlusten kompenseras!
Nu var det inte bara snön som var ett orosmoment på skogsvägen, nej dom fyrbenta samedjuren behagade också vistas på samma väg.

Suck!
Tur att jag fick goda Kantarellmackor och en trevlig stund hos vänner i Åbyn. Dessutom gjorde jag fina fynd till mina änglar.

Resan till Staan och biblioteket gick utan missöden men hemresan blev otäck. Bilen svajade hit och dit på vägen så jag misstänkte punka. Snön vräkte ner. Stannade och kollade, nej ingen synlig punktering, inte på ett enda däck. Men svajningarna fortsatte.
Körde in på macken i Kåge och bad två gemtlemän att hjälpa mig kolla vad det kunde bero på. Dom sparkade på däcken och skrattade...nä int jer he nå fel oppa demjena...he jer bara å kööör!
Gissa om jag är glad att vara hemma?


©

10 kommentarer:

  1. Usch ja, vi har samma problem här med snörök. Då är det inget kul på vägen. Hoppas det håller sig fint imorgon, då ska jag till tandhygienisten.

    Harriet

    SvaraRadera
  2. Det är nog inte så lätt för samedjuren att ta sig fram vid sidan av vägarna nu. Det är ju ingen bärighet alls i snön.

    SvaraRadera
  3. Ibland e man ju bara tvungen att ge sej till sta'n..va gått att du kom helskinnad hem..Maria

    SvaraRadera
  4. Skönt att kunna hålla sig hemma i sånt här väder. Det snöar här också idag. Tjusig bild :-)

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  5. Själv for jag med tre andra baddamer till Byske med svägerskan som chaffis. Innan vi hunnit till bonden i Segerlund hade vi fått möte med två långtradare! På den smala vägen är det bara att köra så långt till höger man törs och sen stå stilla och låta yrkes chaufförerna sköta resten.

    SvaraRadera
  6. HaGu, ta det bara lungt så brukar det ordna sig!

    SvaraRadera
  7. MVG, ja och inte är det lätt att komma sig över plogkanterna heller....

    SvaraRadera
  8. Maria I Sennan, jag tack och lov, säger jag bara!

    SvaraRadera
  9. P, jag säger det samma, man ska inte lämna skogskojan i dylikt busväder.

    SvaraRadera
  10. CiCi, långtradarmöten är inte kul på våra vägar, tur att dom är duktiga!

    SvaraRadera