söndag 21 februari 2010

Visset!



Söndagen bjuder på grisigt väder och risigt tillstånd.
Kroppen har invaderats av en trist förkylning. Jag nyser som en galning ( inte så bra just nu...hoppas doktorn sytt ordentligt!) och näsan producerar snor i otroliga mängder. Kan inte fatta att det kan bildas så fort och mycket. Näsan är öm och röd. Huvudvärken biter sig fast trots piller... Ballongskalle är ordet...
Men jag ska minsann bläddra lite i mitt manus. Hoppas jag kan lägga in ett stycke under dagen.
Attjooo....
Finns det liv (?) finns det hopp!

©

21 kommentarer:

  1. Det där med hopp kanske du ska ta det lite försiktigt med just nu!
    Nej men allvarligt talat, vad trist att du har blivit så förkyld. Drick mycket och ha många kuddar i sängen så att du nästan halvsitter. Asch du vet nog!
    Du behöver i alla fall inte sakna promenaderna i dag. -23 och blåst gör att man helst håller sig inomhus. Inte ens hundarna tycker att det är kul.

    SvaraRadera
  2. Har just läst "Uppbrottet", och tycker att du har lyckats mycket bra med att fånga dramatiken i en situation på ett mycket bra och koncentrerat sätt.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du.....
    Har just stoppat in en tuss i näsan så att jag inte droppar snor i mina papper...

    SvaraRadera
  4. Alla sätt är bra utom dom dåliga!

    SvaraRadera
  5. Men de där har ju gröna och fina stammar, det är mer än man kan säga om mina. Plocka bort alla gamla blad och eventuellt klipp bort halva stammen och sätt som sticklingar, så ska du se att du har minst fördubblat din pelargonskörd om bara någon månad!
    Krya på dig! Kram!

    SvaraRadera
  6. Ulvhilda, jag har ju åtta till som ser ut så här, tror du att jag kan få ut TJUGO av detta?
    Men ska jag inte vänta med att plocka och klippa tills jag ger dom ny jord???
    Tack för krya-pået.

    SvaraRadera
  7. Ja, det ska gudarna veta... önskar dig snar bättring :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. ja det här är precis vad jag vill se - känner mig riktigt uppmuntrad av bilden - precis som jag gjorde av rishjärtat - så tvärtom är jag tydligen - eller är det så att man känner igen sig - jag kände igen mig i rishjärtat och jag känner mig igen i dessa vissna exemplar av krukväxter - igenkänningsfaktorn ska inte förringas...

    SvaraRadera
  9. P, vi prövas alla på olika sätt.
    Kämpa på!

    SvaraRadera
  10. MJ, som Ulvhilda påpekade så finns det potential även i dessa vissna pinnar.
    Ta till dig det du också!

    SvaraRadera
  11. Inger, klipp ner dom nu, och plantera skotten direkt. Omplanteringen av modersplantorna gör du senare.

    SvaraRadera
  12. Risig är man ibland, men man kommer igen.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  13. Cici, då har jag lite pyssel imorgon. Ska jag rota skotten eller bara doppa dom i vatten och askobinsyra och direkt i jord?

    SvaraRadera
  14. Har du läst Lasse Anrells böcker om pelargoner? om inte - gör det!

    kram!

    SvaraRadera
  15. Ja, och fler än den.
    Men vad hjälper det?
    Jag har inte "gröna fingrar"!

    SvaraRadera
  16. Nu är jag ingen expert på det här, jag har bara satt ner dom i såjord. Och så en plastpåse med lufthål över.

    SvaraRadera
  17. Tack HaGu, det är lite bättre idag.

    SvaraRadera
  18. Om du kan skriva, eller göra något kreativt alls i sådant tillstånd, så är du inget annat än övermänsklig!

    SvaraRadera
  19. Mattias, nä inte är jag det, men lite envis är jag allt. En bra egenskap om man ska få något gjort!!!

    SvaraRadera