tisdag 9 mars 2010

Derby...

I kväll har det spelats hockey på Fällfors hockeyplan. Personal från PORO och Sandström Innovation spelade om äran! Båda företagen finns i Byn och denna match har planerats och tippats....Om jag inte räknade fel så vann Poroiterna med ett mål. 8-7. Antagligen kommer matchen nu att vara samtalsämne på morgondagens fikaraster... Det grillades hamburgare till både publik och spelare. En trevlig kväll i glesbygden.






Ber om överseende för den dåliga bildkvalitén, reflex är bra men inte speciellt fotovänligt!!!

©

17 kommentarer:

  1. Men de ger en viss effekt på bilderna ;-)

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  2. Inte har jag sett någon annons om denna match!
    Ville dom inte ha någon publik?

    SvaraRadera
  3. P, dom syns då...
    Cici, det har bara gått ut bland personalen, så det var dom närmast sörjande....jag fick veta ett par timmar innan.

    SvaraRadera
  4. mats i träsket10 mars 2010 kl. 09:41

    Den mannen har grillat några hamburgare i sitt liv. Skulle masat mig dit men.... Ny kamp nästa år!!

    SvaraRadera
  5. Testa att koppla bort blixten - det brukar kunna fungera riktigt bra...

    SvaraRadera
  6. Lite moonshining,.eh, inte hembränt alltså, utan hockey ute. Härlig match,.får man käka hamburgare när man sitter utvisad? Fridens liljor.

    SvaraRadera
  7. Lät som en trevlig underhållning, hockey och äta hamburgare. Har förresten anmält mig till kurs i novellskrivning nu när diktkursen är över.

    Kram Harriet

    SvaraRadera
  8. Mats, ja och till nästa år hotar spelarna med att träna innan...!!!

    SvaraRadera
  9. Gubben, på min enkla kamera vet jag inte om det går, får kolla det!

    SvaraRadera
  10. BL, här fanns inget utrymme för utvisningar utan det dömdes straff istället. Kul! En del spelare tyckte att det var svårt att koncentrera sig på spel när doften av grillat spreds...

    SvaraRadera
  11. HaGu, jag har gått en novellkurs och det var lärorikt och roligt. Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Plötsligt kan jag inte lämna komentarer utan att skriva in användarnamn och lösenord på vissa bloggar. Måste kolla om det funkar som vanligt på din blogg.

    SvaraRadera
  13. Nåt lurt är det! Vet inte vad som händer i cyberrymden...Hoppas det bara är tillfälligt strul och att det lagar till sig.

    SvaraRadera
  14. Nästa år ska vi annonsera lite mer plus att vi ska ha det på en Fredag som vi hade första året när Sandströms vann =)

    SvaraRadera
  15. mats i träsket11 mars 2010 kl. 09:42

    Håller nästan på Maltes filosofi om skidåkning: ovallat, ospårat, otränad ha ha. Det ökar ju kraven ordentligt på underhållning om de börjar träna innan

    SvaraRadera
  16. MMA, jasså kan dom bara vinna på fredagar!!!????

    SvaraRadera
  17. mats i träsket, Ja så är det!
    Ju sämre desto bättre....

    SvaraRadera