måndag 15 mars 2010

Vår Helg!


Helgen som gått har varit innehållsrik och glad!
Med två extra små solar i Pörtet blir det så. Solen sken och vårkänslorna lockade fram både sommar leksaker och badmintonracket. Glassarna försvann i en rasande fart.


Anton hade det lite körigt på lördagen med både ett kalas och taekewando träning och under den tiden blev det lite tjejpyssel. Kerstin var både hostig och lite febrig på kvällen men tro inte att det gnälldes för den sakens skull, nej hon trallade och sjöng medan vi klippte och klistrade. En tom skokartong blev ett fint dockhem för Pippi och hennes vänner.


Kvällsgröten skulle hon också vara med och koka och när den var uppäten sade unga fröken: Nu går jag och lägger mig. Punkt slut.

Storebror orkade se halva melodifestivalen trots kalas, träning och bilresor, men så är han snart sju år och "stora karl`n".
Att jag missade att bevista Älgstråket som gick av stapeln i går här i byn må kanske vara mig förlåtet, men gå gärna in på Byrackan och läs om den.
Nu ska jag kurera den envisa förkylningen som än en gång tagit min kropp i besittning. Med andra ord: Idag blir inte många knop gjorda i pörtet....

4 kommentarer:

  1. Vilken mysig och pysslig helg ni verkar haft =)

    SvaraRadera
  2. MMA, ja mysigt och nysigt!
    Du ska få igen mönsterdelarna när jag snoken slutat rinna....

    SvaraRadera
  3. Full rulle i Pörtet!
    Här har vi också haft småsolar på besök, och nu får man bara hoppas att dom inte lämnat över diverse dagisbaciller jäms med alla kramar och pussar.
    Mycket nätlitteratur att insupa har jag fått också, det gäller att ligga i!

    SvaraRadera
  4. Cici, jag är ännu mer förkyld denna gång, förutom en ständigt rinnande näsa( proppar igen...) så har jag så tjockt i bröstet och hostar så där bubblande, skrällande... inte alls trevligt!
    Jag har jättesvårt att läsa långa texter på nätet.

    SvaraRadera