torsdag 18 mars 2010

Minnesbilder



När jag letar på bilder från förr så verkar jag ha bott på bron den här tiden...
Jag tog ett foto varje dag under 2003 och just den 18 mars så var det gråväder men nästan ingen snö på tomten.
2007 tog jag en bild varje vecka. Bilden från vecka 11 visar att jag ligger i solstolen på bron. Samtidigt som solen värmde mig så tog jag ett fotbad.

Bilden från i fjol så sitter jag i samma stol, på samma bro men med vinterjackan på....men samma sol lyser!
Idag känns det inte läge att plocka fram någon solstol. Femton kalla grader och massor med snö.
Men snart...snart....

©

4 kommentarer:

  1. Du ska se att det snart är läge för solbad på bron.Funderade själv i går på att dra fram några renskinn och sätta mig i snödrivan en stund.
    Det låter som om det är hopp om livet i alla fall i ditt pörte.

    SvaraRadera
  2. ja idag känns det mycket bättre! Kan det vara Kan jangen????

    SvaraRadera
  3. Kan du tänka dig, Inger, min granne knackade på och gav mig ett tjockt brev. "Det är nog till dig", sa han. "Det är från ett fruntimmer. Öppna så jag får se vad det är hon har skickat".
    Jag bugar och bockar och tackar så mycket.

    SvaraRadera