tisdag 16 mars 2010

Klagolåt från Pörtet!

Centrera

Jag borde inte klaga men nu är det faktiskt lite synd om mej. För tredje gången på kort tid är jag åter dunderförkyld. Snorstopparna är åter i bruk. Nu har även en otrevlig hosta tagit plats i kroppeländet. det känns som om lungorna är fyllda med slem som vill vara kvar där.... Fick rådet att ta en sup Kan jang, morgon och kväll, så nu provar jag det! Kan inte minnas att jag varit så här mycket förkyld tidigare...men så har jag heller aldrig tagit någon influensaspruta förr! Jag som trodde att den skulle förhindra....men icke sa Nicke!
Nu drar jag gammeltäcket över mig igen....

©

10 kommentarer:

  1. Kram, kram! Eländes elände att behöva snuva och hosta när våren knackar på. Hoppas du kan vira in dig i ett mjukt gammeltäcke och läsa lite.

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Men jag tror faktiskt inte det har något med vaccinationen att göra. däremot grasserar det väldigt mycket förkylningar och maginfluensor just nu, av rapporterna att döma.
    Högt huvudläge och mycket vätskeintag rekommenderas och tveka inte att ringa farbror/tant doktorn om du känner för det!

    SvaraRadera
  3. mats i träsket16 mars 2010 kl. 10:37

    Verkar inte finnas nåt slut på "krimmen". Tror ibland jag är allergisk mot nåt, blir bättre men så utbryter förmiddagar med nysningar och rinn från snoken. Funkar drickat så låt höra, så här kan vi inte ha det... Krya på dig Ingersord.

    SvaraRadera
  4. Kära vän!
    Om kan Jang inte hjälper så får du försöka med en stooor whisky.

    Kramar Vivi-Ann

    SvaraRadera
  5. Gör en äggtoddy:-)
    Sedan ska du nog bara slappna av i från allt, kanske du behöver en välförkänt paus och göra ingenting!

    Harriet

    SvaraRadera
  6. TACK alla snälla medmänniskor där ute...
    Jag tar det så lugnt så det finns risk att blodet koagulerar...men jag tyar icket att göra mera!
    Hosta, vila, snyta ömma snoken....That´s it!

    SvaraRadera
  7. Hur är läget nu på eftermiddagen? Hoppas att du känner av att det svänger åt det bättre hållet till!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår bättre.
    Fråga, klagomål från "Pörtet".
    Pörtet? Heter stället ni bor på så?
    För världens godaste bröd enligt mig är Pörtebröd. Grovt, mörkt bröd, segt som fan, men ack så gott!
    Nu blev jag fan sugen på en skiva pörtebröd med gravad lax på....

    SvaraRadera
  9. Pörte är en uråldrig benämning på ett litet gammal hus om jag inte helt tar miste. Ibland så kallar jag vårat lilla hus för Pörtet. Har aldrig hört talas om Pörtebröd...men det låter finskt och gott. Jag brukar köpa finskt svart surdegsbröd när jag kommer åt. Jättegott!

    SvaraRadera
  10. Vad jag vet så finns inte pörtebröd uppåt landet. Fick alltid handla med mig när jag skulle till farsan uppe i jämtland.
    Skicka din adress så skickar jag upp ett pörtebröd.

    SvaraRadera