onsdag 3 mars 2010

Kaos&Konst


Snön jobbar på!
Den faller och yrar runt vårt pörte. I min enfald trodde jag att hade kommit nog av den vita varan. Men icket!!!
När jag blickar ut är det helt omöjligt att tro att det ska vara barmark om ett par månader. Det ska bli spännande att se hur det fortlöper.

Min planerade resa till Staan för en efterlängtad lunchträff med Syster-Yster har flyttats fram.
Tur att hon och hennes man var på visit igår så att vi fick planera inför lillebrors femtioårskalas, för aldrig på tiden att jag beger mig ut på vägarna i vår vita Polo under dessa förhållanden.
Det blir till att hålla fyr i pannan och vara tacksam över att man har tak över huvudet. Kanske dagen bjuder på en skrivarupplevelse medan stormen flyttar snön utanför mina fönster....

©

21 kommentarer:

  1. Tror snön kommer att ligga kvar enda till Juli månad! Har själv börjat fundera på att skotta av taken om det inte vill blåsa bort allt =)

    SvaraRadera
  2. En perfekt dag för att sitta inne och pyssla med det ena eller det andra. Mindre roligt att gå ut med hundarna.

    SvaraRadera
  3. mats i träsket3 mars 2010 kl. 09:50

    Har ju tid hos sjukgymnasten i Byske idag. Tar nog den fyrhjulsdrivna idag. Skottade av ett tak igår så jag behöver dit, annars är det nästan giltigt förfall i detta väder. Elda på!!

    SvaraRadera
  4. MMA,Vi har skottat vårat garagetak två gånger redan och karlarna i huset planerar att åter ta sig upp...
    Om nu DIN snö ska blåsa bort så skicka den för guds skull inte till oss!!!!!

    SvaraRadera
  5. Fixa en stand in...
    Idag blir det bara inneaktiviteter, var så säker!
    Eventuellt att jag går ut och räddar den tömda soptunnan innan den blåser världens väg!

    SvaraRadera
  6. Mats, undrar om du kommer att vara bättre efter en biltur i detta väglag???
    På fredag ska det visst vara bättre, kan du inte boka om???

    SvaraRadera
  7. Se på den bilden, så flott! Kanske blåser lite inspiration din väg :-)

    Nej, det gäller att använda förnuftet i dagar som dessa! Man ger sig inte ut i onödan.

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  8. P min inspiration får absolut inte blåsa bort...har just lagt in ett stycke till under rubriken:Första hjälpen....nu till nästa kapitel...hej å hå!

    SvaraRadera
  9. ja du är rolig inger - det är ett rent nöje att läsa det du skriver...

    SvaraRadera
  10. mats i träsket3 mars 2010 kl. 11:25

    Hon blir inte glad åt sena återbud min gymnast, nej. Gamla subban går säkert efter vägen, däremot brukar det bli en hel del behanlingsvärk eferåt. Men vadå, ingen jordbävning, tsunami, ingen mat eller vattenbrist, sämre kunde det vara. ( fast nog gnäller jag ändå)!!

    SvaraRadera
  11. Hoppas du får din skrivarupplevelse :), sådana dagar kan ju bli oerhört ljuvliga! Ang. din fråga - ingen aning men såg också att han är helt borta. Dök upp hastigt, sågs på väldigt många bloggar en kort tid och nu - försvunnen. Bloggvärlden är nog märkligare än den riktiga. Tror jag :) Kram och tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  12. MJ, tack det är snällt sagt/skrivet.

    SvaraRadera
  13. Mats, ja du milde så bra vi har det...trots allt.
    Tycker dock att vi kan få gnälla lite då och då, det är också en del av livet.
    Hoppas du inte blir liggandes....och framförallt inte i någon snödriva...

    SvaraRadera
  14. regnnatt, du har minst en poäng där, bloggvärlden är märklig.
    Han dyker kanske upp igen, kanske i samma skepnad eller i någon annan.

    SvaraRadera
  15. Men hugaligen, eller hur ni norrlänningar plägar utbrista er över förfärliga sakers tillstånd!

    Här i Dalom har vi nu haft två (ja 2!) strålande fina vinterdager med sol och några minus :D

    SvaraRadera
  16. Gubben, ni ska absolut ta till er av vackervädret nu när det stora löpet snart går igång! Vi tar fin vädret efter er!

    SvaraRadera
  17. Väl bekomme!
    PS
    Lyckadet hitta boken jag sökt ett tag... i Ludvika!
    "Kioskvridning 140 grader" - bara en sån sak. Den ska med till gubbarnas fiskevecka på fjället om ett tag, är tanken :D

    SvaraRadera
  18. Som kaotiskt snökonst? Hmm, du kanske tänker på SJ? De borde göra en studieresa till Ryssland, där går tågen punktligt, snö eller ej. SJ kanske gör samma dumheter som VR i Finland, köper tåg från Italien. Ang snö, snart är den borta, senast den 1 augusti,.eller nå´t liknande. Ha det fint, familjen med.

    SvaraRadera
  19. Gubben, En vecka med gubbar på isfiske, jo jag tackar jag! Hoppas ni får vackerväder!
    Boken har jag aldrig hört talas om, kanske ska spana efter den ...eller???

    SvaraRadera
  20. BL, tack BL jag håller med om att det är tragiko hur SJ "håller på".
    Jag tror att snön försvinner i maj jag! Fast det har hänt att vi har haft snö på baksidan av vårat hus in i juni!

    SvaraRadera
  21. Boken är lite speciell - roar definitivt en smålänning som jag :D

    Vem kunde t.ex. tro att vanlig "kaav" stavas "korv" !

    SvaraRadera