söndag 28 mars 2010

Vitt, vitt, vitt....

Nu är det nog med det vita som faller från skyn! Till och med för en norrlänning! Helgen har tillbringats inomhus (utom då det skottades...) hos goda vänner och med mycket god mat och några partier kortspel.
På lördagen släckte vi ner i huset och tände kandelaber och ljuslyktor. Söndag morgon blev det till att leta fram vår vita POLO för att bege sig hemåt på spåriga vägar. Snön vräker fortfarande ner och nu är jag minst sagt less....



En rimmad lammstek och rotsaksgratäng, som herrarna lagade till. Fantastiskt gott!



Nog ser det ut att dröja innan vi kan äta god mat på altanen...



Mysigt med tända ljus...



Kall vit bil...

©

13 kommentarer:

  1. Regndanser finn det vet jag men finns det solochvår-danser? I så fall är det hög tid att ta till dom. Tror aldrig att jag upplevt så mycket snö så sent på året.
    Det ser ut som om snön är på väg in på altanen som en trögflytande lavaström, obevekligt, inget kan stoppa den!

    SvaraRadera
  2. Regndanser finns... ska det vara.

    SvaraRadera
  3. Vars är bilderna???

    SvaraRadera
  4. Bilderna verkar ha övergivit blogspot ikväll!

    SvaraRadera
  5. En tröst att höra att det inte bara var jag som drabbades av bildbortfall tidigare i kväll.

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att jag missade bortfallet, jag är så dålig på att gå i taket numera, blir så trött av det!

    SvaraRadera
  7. Shit... nu börjar jag faktiskt tycka synd om dig. Ska jag skicka upp Solgudinnan med taxi till dig?

    SvaraRadera
  8. Här uppe i byn går vi PÅ taket. I alla fall gubben, han med snöskyffeln.

    SvaraRadera
  9. Ulvhilda, snabb leverans må jag säga, idag lyser solen!!! tusen tack!

    SvaraRadera
  10. Cici, ja milde moses så många takpromenader det blivit i vinter...Men nu ska väl solen klara resten..???

    SvaraRadera
  11. Lammsteken ser äcklig och god ut på samma gång. Eller den ser ut att BLI god - om den inte smakar yllekofta:)

    SvaraRadera
  12. Vee, den var supergod och lamm smakar ALDRIG kofta det är bara trams....

    SvaraRadera