tisdag 3 augusti 2010

En ruta för lite....



I sommar har jag tjollervirkat rutor....i brist på annan sysselsättning.
Ifjol satt jag timme ut och timme in vid symaskinen och sydde Vindjur.
Året därföre virkade jag runda trasmattor.
Ja så där håller jag på mellan promenader, korsord och hushålls bestyr.
Vad jag ska ha dessa rutor till vet jag då inte. Varje ruta är 28 X 28 cm.
Det har varit riktigt trevligt att virka dem. Idag när jag fästade trådarna och pressade dem så kom jag fram till att det måste bli en till ruta. Sedan ska jag försöka sy eller virka ihop dem och fortsätta grubbla på var jag ska lägga undan sommarens arbete....

©

19 kommentarer:

  1. Dom var riktigt snygga hördudu, ett mönster jag inte stött på förut. Det kan väl bli en snygg duk. Det beror ju på hur många du har.

    SvaraRadera
  2. Vilken allkonstnär du är.....ha så kul med Vivi-Ann till helgen!

    SvaraRadera
  3. Kors i himmelens namn. Man är impad.

    SvaraRadera
  4. Snygga, det blir inte ett sängöverkast då ? Blir det bara ett litet kanske barnbarnet behöver ett till docksängen.
    Min mamma virkade en hel hög dockfiltar och det blev väldigt populära leksaker.

    SvaraRadera
  5. Snyggt, jättesnyggt och vilken lättnad. Trodde du fick slut garn till sista rutan. Tjollervirkning det är fint det.

    SvaraRadera
  6. Bara inte rutan blir krossad....

    SvaraRadera
  7. Cici, nää en duk blir det nog inte....det blir nog en lagervara...

    SvaraRadera
  8. ÅsaÖ, är hemma och tvättar och packar. Övertygad om att vi får kul.... men lite resfeber har jag allt....

    SvaraRadera
  9. Motvallsgubbe,Totalt verkningslöst virkande...när man inte vet vad man ska nyttja det till.... men ett trevligt handarbete är aldrig fel!

    SvaraRadera
  10. Åsa, nej inte ett överkast, har faktiskt virkat tre sängöverkast tidigare....som jag kastat...ja du ser helt onödigt arbete egentligen. Men kanske lilla Kerstin vill ha det i lekstugan...???

    SvaraRadera
  11. Eva, detta är en typisk tjollervirkning!!

    SvaraRadera
  12. Mats i träsket...men uppriven kan den bli om jag får för mig det....

    SvaraRadera
  13. Fint som attan. För många år sen skulle jag virka ett sängöverkast. Det slutade som en lampskärm !!!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ja jag virkar mormorsrutor till en pläd. Sängöverkast kan du väl göra?

    Harriet

    SvaraRadera
  15. Tjollergöra något. Det har jag glömt. Min mamma sa att hon tjollersydde. Fint tjoller i alla fall har du tjollrat.

    SvaraRadera
  16. mammi, det blev säkert en vacker skärm...

    SvaraRadera
  17. HaGu, nä ett överkast till vill jag inte göra, för det blir inte använt....

    SvaraRadera
  18. Ingabritt, tjoller är ett väldigt användbart ord!!!

    SvaraRadera
  19. Tjollervirkat? Jag förstår ingenting. Men det ser vackert ut och som något som jag skulle vilja lära mig men som jag inte har tålamod till.

    SvaraRadera