tisdag 10 augusti 2010

Tvätt och futtiga tankar....




Så är man då i selen igen! Faktiskt känns det riktigt bra, jag klagar inte. Vädret var helt perfekt för att röja och dona inomhus. Dammlagren i fönsterposter och flugskiten på rutorna eliminerades. Tvättmaskinen arbetade med sitt. Dammsugaren fick en ny påse för att klara ta emot dammråttorna. Medan jag stökat på så har jag sänt goda tankar till min söta svägerska som kämpar en helt annan kamp .....
Skamset gick mina tankar till det futtiga att klaga på en icke fungerande kamerasladd eller att vi hittat så få Karl Johan svampar...
Lika betydelselöst som en fis i rymden. Lite spöklikt är det i alla fall att vi hittade ganska mycket svamp i eftermiddag och att det åter gick ladda över kort.... Att bilden blev lite suddig gör absolut ingenting. Den ska jag se på och påminna mig om vad som egentligen betyder något här i livet!




©

11 kommentarer:

  1. Jo visst är det så att ibland behöver man ruskas om ordentligt för att inse hur bra man egentligen har det!

    Väkommen hem, om det är så att ni har flyttat tillbaka från älvskanten.

    SvaraRadera
  2. Det är tur att livet är fullt av små futtigheter! Tänk så tråkigt det skulle bli annars :-D

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Cici, ja nu är vi nog mera hemma än borta igen....men till helgerna pyser vi bort ett tag till....

    SvaraRadera
  4. Pennelina, visst är det så...livet går vidare trots en del svårigheter, det vet väl du om någon!

    SvaraRadera
  5. Ja ibland är det bra att få perspektiv på vardagsproblemen. Men inte gärna på bekostnad av att någon annan, speciellt inte någon som står en nära, lider... :( Hoppas allt går bra.

    Marie

    http://mias.blogg.se
    http://www.meraord.se

    SvaraRadera
  6. Vad är småsaker? Av sandkorn får du berg, sekunder skapar år och obetydligheter livet. Visst händer saker och ting som ger möjligheter till eftertanke. Vad än det är hoppas jag på att du har det bra.

    SvaraRadera
  7. Det Ingabritt skrev måste jag ju skriva ner, DET var riktigt bra. Storleken på ens egna problem eller bekymmer ska man väl mäta från sin egen horisont. Min far brukade säga: det finns alltid nån som har det värre, för att förminska sina egna bekymmer. Det är väl sant, men kanske man skulle må bättre om man skriker, eller skriver ner sina känslor istället för att låsa in dem. Man kan väl ändå samtidigt känna sympati för andras situation?? Oj så tjollrigt detta blev, tror ni förstår ändå!?
    Av sandkorn får du berg, DET ska jag minnas!!!!

    SvaraRadera
  8. Ingabritt, du är klok som en tok!!!
    Håller med mats i träsket ( han är också klok) att det du skriver är bra!
    tack för din omtanke...

    SvaraRadera
  9. mats i träsket...ja den gode Ingvar, han kunde uttrycka sig. önskar att jag mindes alla hans kloka ord! Kanske du skulle "få tummen ur" (?) och skriva ner dem...för du kan dom väl!!???
    Och du är inte det minsta tjollrig. så det så!

    SvaraRadera
  10. Nu känner jag att jag måste kommentera Ingabritts kommentar. Den var alldeles ny för mig men den var så bra! Du är en duktig ordskapare.

    SvaraRadera