söndag 8 augusti 2010

Ibland blir det eljest.....



Denna sommar har varit lite eljest minst sagt!
Förväntningarna har inte infriats.
Sjukdomar har satt käppar i fler än ett hjul.
Det gäller dock att anpassa sig och att försöka ta prövningarna med optimism i sinnet.

Men när jag tänker på så banala ting som att datorn trilskas och att laddar sladden till digital kameran inte längre lyder då finns inget förbarmande.
Då går jag i taket.
Tingen ska funka!!!!
Att vi bara hittat två Karl Johansvampar hittills i år gör mig också lite småsur...
Ifjol hade vi plockat bra mycket mer...bilden är alltså från den soliga dagen för ett år sedan...prick!

©

8 kommentarer:

  1. Tänk på att det är sent i år, det mesta. Ni hinner nog med att plocka både det ena och det andra ska du se.
    I morgon bär det av till lassa för oss. Känns lite gruvsamt, minst sagt. Men det är bara för läkarbesök så vi är snart hemma igen.

    SvaraRadera
  2. Du har rätt Cici, det är senare än vanligt...
    vi ska också på lassa ( i Umeå ) imorgon.

    SvaraRadera
  3. Tur i alla fall att lassa finns......lassa vicket ord!

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med, apparater SKA funka. Långe Bengt plockade KarlJohan igår kväll, ska ut om några dagar å kolla läget igen.

    SvaraRadera
  5. Trodde det var årets först, har varit lite magert med kallar i år tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Svamparna får ni behålla dom äter inte jag och kossorna.....ELLER har jag fel?

    SvaraRadera
  7. Inget Karl-Johan-år i år. Ja ting ska fungera, annars är de ju ingen-ting.
    Lassa har jag glömt. Lassa med betoning på sista a-et har för mig med skånsk make fått en annan innebörd.

    SvaraRadera
  8. Ett annat namn på Karl-Johan är ko-sopp.

    SvaraRadera