tisdag 24 augusti 2010

Kulturtant ,,,



Idag fick jag höstkatalogen från Gudrun Sjödèn i min postlåda. Vackra bilder på färgrika kläder i naturmaterial. Jag köpte mitt första plagg från henne för (säkert) femton år sedan, och jag använder den än. Nu kanske det inte säger er så mycket, men det tilltalar verkligen mig. Helt fantastiskt att hitta tidlösa plagg som man aldrig blir less. Visserligen är hennes kläder inte helt billiga vid inköp men om man har plaggen lika länge som jag så blir det ju en mycket bra affär i alla fall. I dag fick jag dock höja lite på ögonbrynen, det var en bild på en ung kvinna och texten löd: Länge leve kulturtanten, som gillar stickning,promenader och kluriga saker. Ja det skriver jag ju under på, men varför i jösse namn är det en bild på en vacker tjugoåring???? Är man verkligen tant vid tjugo...???



En tjugoårig kulturtant...!!!

//////////////////////////////////////

Blev lite sugen på en klänning för 675 kronor...men jag ska sova på saken...





18 kommentarer:

  1. Det är tantens barn på bilderna. Barnen visar upp kreationerna, that`s all.

    SvaraRadera
  2. Conny,
    Tillåt att en riktig tant är lite tveksam till det påståendet.

    SvaraRadera
  3. Jadå. Bara för att du är en äkta tant då. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar färgerna i GS:s kläder! Ett år när jag hälsade på syrran i Göteborg trillade vi av en händelse in i GS:s butik där och det var rea. Trots stora frestelser köpte jag bara en långärmad bomullströja av det tunnare slaget.
    Den där koftan på första bilden skulle jag bra gärna lägga till min garderob.

    Det där med tanter är väl som när dom gör reklam för rynkkrämer och visar upp en modell under 20.

    SvaraRadera
  5. Conny, bra att du håller med, för en sur tant är inte kul....

    SvaraRadera
  6. Cici, du kanske vill glo i katalogen??
    Jag kan lämna in den när jag ska till Staan i morgon....

    SvaraRadera
  7. när jag hör/läser förkortningen 'GS' så associerar jag - helt naturligt - till Göteborgs Spårvägar - GS är en vedertagen förkortning för det företaget - åtminstone här i Gbg - från det ena till det andra så kan jag rapportera att jag aldrig i hela mitt liv köpt något så högklassigt och kulturellt fint - och dessutom - eller kanske just p g därav - dyrt! - som dessa Gudrun Sjödén kläder - jag nöjer mej med paltor vilka som helst - det är inget noga - sen får andra bedöma mej efter klädseln nur dom vill - jag bryr mej inte...

    SvaraRadera
  8. Nä om du var en sur tant skulle jag inte våga vara här. Bäst att akta sig lite..*tröstar mig med en kopp Löfbergs*

    SvaraRadera
  9. Marianne Johanssson, Vilken tur att vi för bestämma själva hur vi vill ha det, det är inte alla förunnat.....

    SvaraRadera
  10. Conny, nää,, i alla fall skulle du då inte vilja....
    Jag är inne på tredje koppen Zoega....

    SvaraRadera
  11. Jaha, tredjekoppen och Zoega och Gevalia som man ska bojkotta! Hur ska detta sluta.

    Inger, tack för erbjudandet men jag kan ju alltid gå in och ögonshoppa på deras sida på nätet.

    SvaraRadera
  12. Cici, gör det!
    Ha det bra Träsket idag, själv ska jag till Staan...hela daaan....

    SvaraRadera
  13. Här i "sta'n" kallas hon för GURUN Sjöden...
    Inte illa ment..gillar hennes kläder men inte priserna..ha det..Maria

    SvaraRadera
  14. Nu tror jag ju att såväl text som bild är sofistikerade AD-produkter men annars kan jag påminna mig om att just i den åldern var jag TANT. Hatt och handskar, höga klackar. Sedan hade jag en proggperiod med näbbstövlar och palestinaschal och se´n blev jag tjej.
    Jag gillar också hennes kläder men oftast har hon färgskalor som inte passar till mina färger. Vilket problem!

    SvaraRadera
  15. Mitt Ingabritt, du verkar vara en riktig kameliont. Tant, sen tjej...ingen ordning på allting.

    SvaraRadera
  16. Eller hur, Conny?
    Du då, från gorilla till maskros. Vad kallar du det då?

    SvaraRadera
  17. Ja, vi är nog kamelionter båda två. Maskrosor är fina, men missförstådda!

    SvaraRadera