torsdag 12 augusti 2010

När???



Nu börjar det ta mig tusan vara dags att åstadkomma något snart!!!
I skrivarväg menar jag.
Hela sommaren har gått utan att jag åstadkommit ett endaste stycke....
Mina ambitioner har inte infriats.
Jag har misslyckats totalt.
Visst har jag tänkt, tro inte annat, men när jag satt mig ner vid min mysiga hörna så har det blivit NADA.
Nu har jag varit hemma i Träsket hela veckan och gjort undan lite vardagsbestyr för att slippa det när skrivandet ska sätta igång igen.
För nu måste det bli ordning på torpet.
Jag saknar min skrivartid.
Forma ord på mitt sätt.
För min egen skull.
Men först ska en helg passera.
Umgänge med våra trevliga husvärdar, årets viktiga Gardengolf Masters, god mat och goda viner, men sedan....
Skriva, skriva, skriva......


©

10 kommentarer:

  1. Den mörka och kalla årshalvan torde vara bättre för skrivandet kan jag tycka. Det finns inte alls lika många måsten och det är helt ok att vistas inomhus. Då kommer nog inspirationen ska du se.

    SvaraRadera
  2. Cici, bara vänta och se vad framtiden kan erbjuda... Helt klart är det då att någon sommarskrivare är jag inte!
    Vem vet min skrivarperiod kanske är över....för alltid!

    SvaraRadera
  3. När?? När tsunamin av inspiration, kreativitet och skaparglädje dränker den gråa vardagen, så att man kan drömma sig bort till landet skrivartid. Ha det.

    SvaraRadera
  4. Så är det nog BL, egentligen vet jag ju det...man måste anstränga sig och mobilisera sina krafter....inte kommer det stekta sparvar flygande hur som helst....
    ha det bra du också!

    SvaraRadera
  5. Om inte lusten kommer till dig får väl du komma till lusten. Santa simplicitas!

    SvaraRadera
  6. Jag kan lika gott erkänna att jag blir lite misstänksam mot folk som påstår att det är lustfyllt att skriva.
    Det är då sannerligen inget som jag har upplevt. Tvärtom. Det är ett enda eländes lidande från första bokstaven till den sista.
    Att skriva är att lida.

    SvaraRadera
  7. Ingabritt, ja nog är jag enfaldig som få...

    SvaraRadera
  8. Motvallsgubbe, så är det...ett lidande hela tiden.
    Lider när jag inte skriver och när jag skriver.
    Men däremellan....

    SvaraRadera
  9. Inger, det var inte du som var enfaldig. Det var jag som tyckte som jag gjorde, alltså min kommentar.

    SvaraRadera
  10. Ingabritt, tro för all del inte att jag tog illa vid mig....
    Jag ÄR enfaldig som hoppas att skrivandet ska vara enkelt...Bara för att jag haft vissa perioder när orden kommit lätt till mig.

    SvaraRadera