söndag 27 juni 2010

Blomstertiden...



Nu är det vackert!
Så ini helskotta vackert!!

Blommorna slösar med sina färger.
Förgätmigej, Rödklöver, Blåklocka, Smörblomma, Rölleka, Rödblära och Hundkäx.
Ja många många fler blommor visar nu sin prakt.
Nog är det en fröjd att skåda alla dessa vackra vilda blommor.
Jag plockade en stor bukett till vår midsommarvärdinna och samtidigt som jag ordnade buketten tänkte jag att egentligen är de vackrast i naturen. Aldrig att det är lika vackert i en vas eller i detta fall en plasthink....

Nu är midsommarhelgen över för denna gång och vi går mot mörkare tider!

©

13 kommentarer:

  1. Men jag saknar midsommarblomster i buketten. Du har så sant i att blommorna är vackrast där dom står i naturen, men visst kan dom vara vackra ett litet tag i en vas också.
    Hur blir det med orkidéerna? Är upptagen måndag och tisdag förmiddag. Sylvia är intresserad av att följa om det passar.

    SvaraRadera
  2. Visst hade jag plockat Midsommarblomster, glömde bara att nämna det!
    jag är upptagen måndag, vad jag vet just nu....

    SvaraRadera
  3. Jo men en bukett i en hink kan vara ljuvligt vacker också.

    SvaraRadera
  4. Vad rätt du tänkt. Nu vänder det. Allt kött är hö, adjö, adjö eller, om man väljer att se det litet mer positivt. Nu är det så bra att det bara kan bli sämre.

    SvaraRadera
  5. De sade åt mig att le och vara glad, för det kunde vara värre. Så jag log och var glad, och det blev värre...

    SvaraRadera
  6. Räcker det inte att konstatera att det är vackert nu..... Att det blir november kan vi tänka på en annan dag.

    SvaraRadera
  7. imse, och när blomstren vissnat kan man fylla hinken med nåt annat!

    SvaraRadera
  8. Precis så är det Ingabritt!
    Man ska bara vara så där lagom glad....

    SvaraRadera
  9. Men vad har då hänt Robert????

    SvaraRadera
  10. Åsa ja det kan vi skjuta upp till imorgon!

    SvaraRadera
  11. Du var mig en jäkel på att kunna namn på blomstren!!!

    SvaraRadera
  12. Jo du Motvallsgubben en riktig jäkel är jag! Men med Orkideerna är det sämre, men Cici ska förbarma sig och dra ut mig endera dagen för att skåda några!

    SvaraRadera
  13. Ja, bättre palett än naturen finns inte!!

    Harriet

    SvaraRadera