onsdag 9 juni 2010

En dag till....



Så har ännu en dag i mitt liv passerat och gått mot kväll. Eller afton, jag är lite osäker när en dag blir afton och en afton blir kväll...? Morgon och natt har jag bättre ordning på. På morgonen öppnar man ögonen och på natten hålls dom stängda, utom då man nattvandrar förstås, mellan säng och toa!
Hur som haver så har denna dag bjudit på Ditten&Datten som en vanlig dag oftast gör. Ett telefonsamtal väckte en hel del tankar men för övrigt så har dagen passerat tämligen angenämt.

Några storslagna texter har dock inte dykt upp i min skalle, men inte sörjer jag nu det så mycket. Blir det inget så blir det inget!

Jag har i alla fall en mycket välskurad altan...så nu finns det gott om rena ytor för flugorna att skita på!


©

16 kommentarer:

  1. mats i träsket9 juni 2010 kl. 20:53

    Här jobbar trastarna hårt får att färga våran altan vit. Jag är rätt övertygad om att de kommer lyckas!! Till och med hunden bombade de idag, urrk.

    SvaraRadera
  2. Fick dåligt samvete när jag läste om nyskurat altan golv......ska ha kusinträff hos mig på lördag ...har bara sprutat ren altan med vattenslangen.

    SvaraRadera
  3. mats i träsket, själv går jag i funderationer....undrar när man ska få en blaffa på kepsen..??

    SvaraRadera
  4. Åsa, Jag har inte bara skurat golvet ska du tro, nä jag har skurat allt det vita som drabbats av svarta pricksjukan...och jag fick bort det med såpa, detta gudomliga rengöringsmedel.
    Du behöver inte bekymmra dej, dina gäster kommer inte att bry sig om altanen....

    SvaraRadera
  5. Underbara du! Sista meningen är genial :-D

    Kramar från Pennelina!

    SvaraRadera
  6. Vad du är omtänksam, jag må väl se till att mina flugor får skita på nyskurat altangolv också.

    SvaraRadera
  7. Där jag växte upp i stora staden fanns det aldrig någon afton, utom möjligen till Lucia och då var den goder.

    SvaraRadera
  8. Tack Inger för tröstens ord.......

    SvaraRadera
  9. dina ord inger är alltid en glädje att läsa...

    SvaraRadera
  10. Tack för din kommentar, den värmde. Vad betr. askglasyr så skall jag återkomma, eftersom en rolig grej hände, när jag äntligen fick askglasyren som jag ville.
    Ha det så bra
    Må så gott

    SvaraRadera
  11. Pennelina, ja den passade väl bra till dej, du som är så stor djurvän!

    SvaraRadera
  12. Eva, har du så väldresserade flugor? Mina skiter helst på den vita snickarglädjen och på fönstren....

    SvaraRadera
  13. Cici jamen när är då denna goder???

    SvaraRadera
  14. Åsa, väl bekomme min vän!

    SvaraRadera
  15. Tack Marianne det är kul att du tycker det!
    Beröm är aldrig fel att få!

    SvaraRadera
  16. mammi, nu är jag så nyfiken så jag tror jag krackelerar...berätta!

    SvaraRadera