torsdag 17 juni 2010

Snabbmat....




Äntligen kom då dagen!
Sista träffen innan sommaruppehållet för avlastningsgruppen betyder surströmming i Stugan på backen.
Tyvärr var en medlem förhindrad att närvara men vi hedrade henne genom att äta lite för hennes räkning också....man är väl kompis!
Om någon undrar över rubriken så är det på det viset för mig att det gäller att få i sig första klämman så snabbt som möjligt.
Innan man drunknar i sitt eget snålvatten.
Stackars alla ni som inte gillar surströmming!



Ber så mycket om överseende för den slarviga uppläggningen av strömmingarna! Jag brukar nog lägga upp dem lite snyggare, men som sagt det var bråttom.....


©

12 kommentarer:

  1. Muuuuuuusigt.....vad ligger strömmingen på?

    SvaraRadera
  2. Åsa, Enris...
    Guuu så gott det var!

    SvaraRadera
  3. ja alltså surströmmingen var god... inte enriset....

    SvaraRadera
  4. De ser fina ut för att vara ruttna... ;))

    SvaraRadera
  5. Men snälla Ulvhilda inte är dom ruttna!!!
    Det är insaltad och jäst strömming.
    Nu går du ut och köper en burk och smakar!!!

    SvaraRadera
  6. Ja, här sitter en med öppen mun och blöta fötter.
    Men vad tusan ser jag. Är det dill? När började denna avart och hur. Ska man inte längre kunna återvända norrut?

    SvaraRadera
  7. Ingabritt, Visst är det dill, men där går också gränsen, det här tjollret med tomater, gräddfil och Västerbottensost på klämman har jag inte anammat.
    Mitt recept: Ljusungsbröd, smör, potatis, strömming, lök och dill!
    Torka dej om fötterna och köp en egen burk!

    SvaraRadera
  8. Inger...om jag lägger ett halvt får i en tunna och låter den stå i en varm garderob i ett år, kan jag kalla det surfår då? ;)

    SvaraRadera
  9. Ulvhilda, nja då kan du nog snarare kalla det för ett ruttet får!
    Men varför i hela friden ska du nu göra det????
    Tokfia....

    SvaraRadera
  10. Jag håller med dig - stackars dom som inte äter surströmming! Det är ju så gott så det går inte att beskriva! Och bråtton är det med första klämman... då finns inget stilistiskt i tanken! Jag känner att jag blir sugen. Tur att vi har en burk på lut!
    Hälsningar från Aurora

    SvaraRadera