torsdag 10 juni 2010

En LAX till....



Man kan säga att Sonen är inne i ett stim rent ut sagt. I söndags fick han sommarens första lax, den vägde 5 kg.
Igår skulle han bara göra några kast till sedan Far och Son avslutat kvällens fiskefänge, utan att få fast någon fisk på kroken.
Från köksfönstret såg vi då att Sonen än en gång hade spöböj!!
- Har han fisk på? Ja visst tusan har han fisk, sa Maken och satte iväg för att bistå. Den här vägde 8,9kg och Sonen sken som en sol.
Undrar hur det går ikväll...???


©

22 kommentarer:

  1. mats i träsket10 juni 2010 kl. 20:40

    Vilken grabb, måste vara mer än generna.

    SvaraRadera
  2. Jamen då finns det ju något att stoppa i din hungriga mage, vilken tur! Gratulera sonen till storfisket! Kan man beställa?

    SvaraRadera
  3. Vilken fiskelycka och vilket leende! Hur får man upp en så´n bjässe ur drickat, tänker jag.
    Ser att Inger bytt avatar medan jag varit borta. Här kan man inte vända ryggen till innan de händer saker. Den är i alla fall mycket, mycket fin. Grattis till den och livet!

    SvaraRadera
  4. Fick en gädda av grannen i förra veckan.....log och såg jätteglad ut men va tusan inte kan jag rensa en så´n. Men husbonden kunde och gjorde 2 fileer som blev middagsmat.....njaa!

    SvaraRadera
  5. mats i träsket, kan vara lite miljö också, men mest beror det nog på egen talang och ett brinnande intresse.

    SvaraRadera
  6. Cici, ja nog har vi mat, men man kan ju inte bara äta lax dagarna i ända. Därför köpte vi 5 kilo strömming häromdagen...det är bra för magen!

    SvaraRadera
  7. Ingabritt, välkommen hem!
    Ja han är duktig, så är det bara!
    Avatar och avatar???är det inte en bild?
    Maken fotade och jag led...

    SvaraRadera
  8. Åsapåsa, nu blir jag besviken...gillar du inte gädda???
    Den är äcklig att rensa, det håller jag med om, men oj vilken paté man kan göra på gädda!

    SvaraRadera
  9. Tackar, tackar. Bild och bild, javisst. Men, icke desto mindre din avatar. Håller med dig ang fotande, det är plågsamt rent ut sagt.

    SvaraRadera
  10. Ingabritt, jag beställde en bild till min sextoårs text som skulle visa att jag ser framåt...ingen åldersnoja här inte!
    Men när Maken håller kameran så klickar det hela tiden...
    jag visste inte att det heter avatar, tänk vad man får lära sig....
    Nu ska jag anfalla bingen, tjingeling!

    SvaraRadera
  11. Det är ju själva den! Först är jag ute för tidigt och nu alldeles för sent, men GRATTIS i alla fall! JÄTTESTORT GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  12. Tack Cici men du har ju haft nog med din sextioåring...

    SvaraRadera
  13. Fantastisk flott fisk. Nu får ni lugna er til vi kommer. Jag vil også ha slik laks.
    Harald

    SvaraRadera
  14. Kan tänka mej att det blir Lax på längden och tvären..om nu inte sonen ska ha storfångsten på väggen..fnissfniss..ha det..Maria

    SvaraRadera
  15. Så härligt!

    Kram från Pennelina :-D

    SvaraRadera
  16. Skulle aldrig falla oss in att tömma Älven när inte ni är här....
    Din tur kommer!

    SvaraRadera
  17. maria i sennan, ikväll blev det grillad laxstjärt!
    Ingen fisk på väggen, det luktar så dant....

    SvaraRadera
  18. Jisses vilken fisk! Norrland när det är som bäst? I alla fall om man gillar att fiska.

    SvaraRadera
  19. Just så är det! Norrland när det är som bäst....

    SvaraRadera
  20. Oj vilken storfiskare!

    Svar: Nu finns en hel del nya bloggutseenden att välja bland och det är inte svårt alls att byta.

    SvaraRadera
  21. Ja han är sååå duktig!
    Jag upptäckte just att det bara var att välja och trycka...Kan bli skojigt det här.

    SvaraRadera