tisdag 22 juni 2010

Konsten att njuta....



Man ska vara glad åt fötter!
Och snäll med dom!

Förmiddagen tillbringades på diverse butiker så mina stackars fossingar fick trampa en hel del asfalt. Det gillar varken dom eller jag, men ibland är det tvunget.
Redan på inköpsrundan bestämde jag mig för att njuta av ett fotbad innan dagen skulle ta slut. Därför köpte jag en ny fotkräm.

Nu har alla varor packats in på sina ställen, middagen är uppäten och disken är diskad.
De inköpta blommorna är placerade i sina amplar.

Gåtimmen längst skogsvägen är avklarad.
Make och Son har åkt på en fisketur.

Nu närmar det sig....
Fotbaljan plockas fram. Ett skönt varmt ( alltid lite för varmt i början...) såpvatten blandas medan kaffet puttrar på.
Alla viktiga ting inom räckhåll.

Kaffe. mobil, snus och den nya fotkrämen...

Ahhh....
Ja, jag säger då det, ibland mår man nästan ihjäl sig!

©

9 kommentarer:

  1. mats i träsket22 juni 2010 kl. 20:31

    Det skulle jag behöva, men såpa?? Jer he braa??

    SvaraRadera
  2. Livet på en pinne! Ha en skön stund med fötternai baljan!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag känner igen mig. Fotbad är en högtidsstund och tänk så gott med en snus efteråt,(jagtarencig). Här i polcirkeln längtar vi till sol och värme.

    SvaraRadera
  4. mats i träsket, Såpa är det bästa till det mesta! Fötter blir mjuka som ett barnarschel efter en stund i ett såpbad! Billigt och narurvänligt!
    Prova.....

    SvaraRadera
  5. Cici, nu går jag med mjuka fossingar....

    SvaraRadera
  6. Eva, ja tänk vad små enkla händelser kan berika ens liv!
    Vi har inte så mycket värme att skryta med vi heller,,,,men mygg har vi så vi kan exportera! Vet du någon som vill ha...????

    SvaraRadera
  7. Ja ibland har man det så gott att man blir avundsjuk på sig själv.

    SvaraRadera
  8. Ingabritt, ha, ha det var bra uttryckt, det ska jag nog ta och tjuva....

    SvaraRadera
  9. Fotbad, kaffe och snus (tjuvkikade på bordet bredvid baljan). Vardagslyx!

    SvaraRadera