torsdag 24 mars 2016

Dag ett...igen!

Så har jag då sovit min första natt i lägenheten på nytt. Fast egentligen har fyra år passerat sedan den där allra första natten.
På något vis stampar jag fortfarande på ruta ett trots att jag numera ser aningen ljusare på tillvaron.
Årstider kommer och går, bemärkelsedagar och högtider. Barn föds och vänkretsen krymper. Livet går vidare med andra ord. Bara på ett nytt sätt.
Precis som jag intalade mig den där första kvällen som jag lade mig mol allena.
Nu vankas ännu en Påsk och så hoppas vi att våren beslutar sig för att komma på riktigt.
Och i morgon vaknar jag till ännu en "dag ett".




Glad Påsk till er alla!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Den fina bilden har jag lånat från Google.

8 kommentarer:

  1. Glad Påsk Inger, visst har jag firat påsk förut med fjädrar i ris och ägg i magen men nu är det nya tider och nya traditioner. Min nya tradition innebär att jag får äta hur mycket chips som jag vill...men bara påskhelgen. Det ska bli så gott. Jag hoppas faktiskt också att våren skyndar på.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk från Kalle och mig, önskar vi dig!

    Tids nog kommer våren och fortare i Staan än i Norrlångträsk. Snart kommer son och sonson från Lycksele och då börjar väl frosseriet, även om K och jag tjuvstartade lite med godis i går kväll.

    Det är naturligtvis omöjligt för andra att känna och uppleva det du känner, men ju äldre man blir desto lättare är det att inse att livet inte varar för evigt och att man får vara glad för var dag. I ett parförhållande kommer förr eller senare den dagen då den ena försvinner, men i bland blir det alldeles för tidigt. Jag hoppas att barn, barnbarn, släkt och vänner lyser upp din dag. I dag och dagarna som kommer. Kram

    SvaraRadera
  4. Svårt att utveckla tankar med pekfingret. Detta skulle jag gärna vilja diskutera. Så det blir bara En stor och varm påskkram!

    SvaraRadera
  5. Eva, så galen tanke....chips....Men bara du mår bra så är det väl OK! Välkomna våren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppdatering, fick besök som åt upp nästan all påskchips. Jag är inte ledsen för det, var inte så sugen när det kom till kritan.

      Radera
  6. Cici, ja vissa händelser kan man inte undvika och vissa ska man inte värja sig emot.....
    Fortsatt glad påsk till er båda.

    SvaraRadera
  7. Ingabritt, men den kramen värmde....ända från utriket!
    Fortsätt att må så bra!

    SvaraRadera