måndag 14 mars 2016

Science fiction....

Milde Moses!
Aldrig och jag menar verkligen ALDRIG trodde jag att jag skulle läsa en science fiktion-bok!
Men hallå! 
Men nu är jag helt såld.
Först läste jag Stjärnklart av Lars Wilderäng.
Spännande och riktigt kuslig.
Partiklar överallt....precis som i min lägenhet. Grå små partiklar som bildar ett tätt damm över varje liten sak.....
Läs den!!
Den andra "braiga" boken heter Ull och är skriven av Hugh Howey.
Den sträckläste jag. 
Förflyttade mina tankar till Silo världen.
Nästan så att jag fick benvärk av allt spring i spiraltrappan....alla dessa våningar .
Läs den!
Nu längtar jag efter deras uppföljare. 
Till hösten kommer dom i pocket och då blir jag förmodligen avskärmad från denna världen.....återigen!


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

5 kommentarer:

  1. Nej, nej och så nej igen. Science fiktion är big no no. Skulle hellre läsa Harlekin, haha. Nja kanske inte men gillar inte genren och inte actionfilmer. That's me.

    SvaraRadera
  2. wäll wäll gumiställ.....jag har också sagt never in my foot om science fiction (och fantasy)men nu har jag trillat dit!!!!
    Läste du Orwells roman 1985 i din yngre period? Den var ju ett stort debattämne på slutet av sexti när jag läste den....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jorå visst läste jag Orwell men inte var det min bok.

      Radera
  3. Har funderat ett bra tag innan jag kunde skriva något om den genren och har till slut bestämt mig för detta: Jag har ingen erfarenhet av den och känner mig inte särskilt lockad. Men nu när du skriver så här så vet man ju aldrig. :)

    SvaraRadera
  4. Cici, du är välkommen att låna och prova på!!!!
    Man ska visst aldrig säga (eller tänka...) aldrig...

    SvaraRadera