fredag 4 mars 2016

Struktur.....

Jaha då ska jag börja strukturera tiden igen.
Hur ska det gå?
Efter all denna tid som jag bara har låtit passera eftersom det varit absolut nödvändigt.
För att överleva. 
Så lite struktur som jag haft i mitt liv de senaste åren måste vara synnerligen ovanligt.
Visserligen har jag haft en och annan ambition att strukturera upp saker i min omgivning men då har uthålligheten inte infunnit sig.
Att följa minsta motståndets lag borde förbjudas.
Kan det vara möjligt att återuppta de fasta rutinerna från förr?
Morgonpromenad.
Total tankefrihet under densamma.
Skrivtid fram till lunch.
Övriga aktiviteter.
Eller så nöjer jag mig bara med att blogga.
Det finns ju redan så mycket läsvärt.......

3 kommentarer:

  1. Du ställer dig många frågor kära Inger. Tror nog att du haft struktur i ditt liv fast av att slag. Att skjuta upp och följa minsta motståndets lag är nödvändigt ibland, tycker då teminstingens (kul ord det där) jag. Men du, tänkt om alla resonerade som så att det redan finns så mycket att läsa, då blev det ju aldrig nåt nytt. Nej du, sätt dig ner på lilla baken och tänk ut en strategi!

    SvaraRadera
  2. Söta du...med anledning av en viss information så tror jag banne mig att jag ska ta dig på orden!
    Med eller utan strategi.
    Kanske ska jobba efter mottot: Friskt vågat.....

    SvaraRadera
  3. Ha ha. Den råd lyder är vis, det är devisen. You go girl!

    SvaraRadera