söndag 6 mars 2016

Stumma ben!

Ni som tidigare följt min blogg kanske kommer ihåg att jag ofta fick uppslag till mina texter, medan jag tog mina promenader?
Hur som helst så tänkte jag prova det konceptet igen, nu när jag hoppas hitta tillbaka till skrivarlusten.
Så i morse när jag tog min "straffrunda" lät jag tankarna få frigång!
Benen gick och gick.....
Men tankarna löpte inte amok precis.
Nä inget intressant dök upp.
Inget att skriva om i alla fall. 
Min fundering är om detta kan inordnas under kategorin: Stumma ben?????
Stumma ben antar jag att alla som idag åkt Wasaloppet har. Men av en helt annan anledning.
Men skam den som ger sig.
Om jag går nog ofta och nog länge så vore det väl själva bönna om jag inte ska komma på något trevligt att skriva om.....


Bilden på dessa snygga spiror är från Google och om bilden ( eller benen ) kunnat tala kanske vi hade fått veta vems......

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

10 kommentarer:

  1. Om jag får gissa kan det vara bra att stanna upp under ev straffrunda och begrunda vad som sker på just den platsen. Låta både benen och tankarna få stillna ett tag. Så funkar i alla fall jag, men jag skriver å andra sidan inget annat än något blogginlägg då och då och så facebookkommentarer. Och just nu ligger jag väldigt efter i bloggandet.

    SvaraRadera
  2. Så trevligt hitta Inger igen. Och läsa dina ord och tankar, dom har jag haft nytta av här i livet!!

    SvaraRadera
  3. cici, som vanligt är du klok! Stillna.... så vackert ord.
    Det ska jag lägga in på min hårddisk.

    SvaraRadera
  4. Mats... hej igen.
    jag säger detsamma till dig, dina ord har även berikat mig.
    Har du startat en egen blogg än.....
    Alltså om nu jag startar om....kan inte du....
    ja du fattar!

    SvaraRadera
  5. Nej ingen blogg. Tror det skulle bli en jämmeråelände blogg då. Skriver ner saker för "byrålådan" ibland. Kluddar lite måla ibland, svårt då man inte kan rita streckgubbar, men rogivande på nåt sätt. Har du kvar mailen som du hänvisar till på bloggen??

    SvaraRadera
  6. Äntligen Inger! Så kul! Du är så finurlig i dina formuleringar - både allvarsamma och humoristiska. Jag ser fram emot att hänga med dej även i skrift. Kram.

    SvaraRadera
  7. Mats, samma mail
    Kul att du använder dina talanger. Skulle vara kul att både läsa dina texter och se dina målade alster.

    SvaraRadera
  8. Granna frun, Ja du får allt lov att hänga med eftersom jag anser dig lite av en "medbrottsling"!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Himla tur att man aldrig har fått för sig att åka Vasaloppet!

    SvaraRadera
  10. Jaa, tack och lov!
    Tänk så många som inte har lika tur som vi.....och flera gånger drabbar oturen dem.....
    Ofattbart!!

    SvaraRadera