måndag 21 mars 2016

Ond...

Är  jag en ond människa?
Nej det hoppas jag verkligen inte att någon tycker.
Men en aning öm är jag allt.
Har ont lite här och där mest i bakdelen av kroppen. I mjukdelarna under själva aschlet. Men inte så långt ner till det som kallas låren.
Biten däremellan....ja just där.... är jag liksom LÄMMEN!!!
Hur i hela friden är det möjligt.
Den enda aktivitet som jag kan kalla "ansträngning" är mina dagliga promenader upp till tevemasten.
Men varför ska det kännas så ömt helt plötsligt.
Kan eventuellt bero på en viss "spänning" under promenaderna den sista tiden eftersom vägarna varit isbelagda. Visserligen har jag ordentligt på fötterna (dubbskor) men kanske spänner jag mig ändå.
Nu börjar vägarna visa lite asfalt så problemet kanske är ur världen. 
Ska i alla fall ta min dagliga tur upp på berget trots min ömma kroppsdel.
Ont ska med ont fördrivas!
Lite får man ju offra för en stark muskel....då har jag kanske en i alla fall!!!



IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

6 kommentarer:

  1. Tror på din teori om att anspänning ger värk. För det är en anspänning att gå på halt underlag oavsett broddar. Önskar dig barmark snart.

    SvaraRadera
  2. Du hänger bara med i modet, för just nu är det väldigt inne att ha en stor rumpa. Så träna på du!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att jag kan ge förklaringen till ditt rumponda - hockeyslutspelet förstås !! De två senaste kvartsfinalmatcherna har ju varit så enormt spännande.
    Med ditt stora intresse och engagemang tror jag att du spänner dina sittmuskler så hårt att du får träningsvärk.
    Fortsätt med det du för det har ju gett gott resultat - hockeymässigt. Nå't kan man väl offra för en seger �� ?

    SvaraRadera
  4. Cici,storleken bekymrar mig föga utan det är mer det ömma.....

    SvaraRadera
  5. Granna frun, givetvis kan det vara en bidragande orsak.
    PS handlade på supermakt samtidigt som Calof idag......DS

    SvaraRadera