lördag 12 mars 2016

Lite bättre....

Idag känns det en aning bättre med mitt dator dilemma. Blev ju tvungen att anlita datorhjältarna och minska kontot med en skälig summa.
Men helt bekväm är jag inte med det nya.
Vet att det är nyttigt att ta till sig nya saker men för den skull så måste jag ju inte gilla det!
Så många svordomar som jag brukade igår utan att det hjälpte. Att svära sägs ju bero på att man har dåligt ordförråd, men om man kan en hel massa svärord kan det inte då vara en tillgång?????
Nog om detta.
Idag ska jag starta upp med en promenad på berget. Solen behagar visa sig och snön är verkligen vit. 
Solbrillor på!
Sedan får jag se tiden an och avvakta vad som händer.
Att inte säkert veta hur dagen ska formas är en favoritsits för mig.
Ja så spännande har jag det.......
Men tekniken ska veta sin plats och fungera.
Så det så!!!!!




7 kommentarer:

  1. Tekniken ja. Den går sällan min väg. Har med pekfingret plitat ner ett låååångt mail till dig som servern intevill hantera. Det sparades som utkast. Grrtrr

    SvaraRadera
  2. Grr....ja visst blir man upprörd! Men det kanske är bra för blodomloppet..... Det gläder mig att du skrivit i alla fall.
    Ha det fortsatt bra i utriket!

    SvaraRadera
  3. Jag läste i en tidningsartikel häromdagen om en studie som gjorts angående ordförråd där det visat sig att personer med brett vokabulär gällande fula ord även hade ett brett ordförråd i övrigt. Detta tröstade mig som i perioder svär en hel del, särskilt över teknik, men som även stärkte mig lite då jag tycker att jag har viss kunskap i det svenska språket trots att jag kryddar det en aning ibland..

    SvaraRadera
  4. Välkommen Mammahäxan!
    Skönt att höra att svordomar kan vara försvarbart.
    Jag anser ju dessutom att jag ska svära lite då och då bara för att vara en god svärmor!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint att du tar din roll som svärmor på allvar!

      Radera
  5. Om det nu inte hjälpte med svordomar, vad var det då som hjälpte? Har du gått tillbaka till 7:an, eller vad du nu hade, eller har du lyckats komma överens med 10:an? Som jag har förstått det så blir vi alla så småningom tvingade att anamma 10:an, vare sig vi vill eller inte. Stämmer det, du som har varit i kontakt med folk som kan det där?

    SvaraRadera
  6. Om det nu inte hjälpte med svordomar, vad var det då som hjälpte? Har du gått tillbaka till 7:an, eller vad du nu hade, eller har du lyckats komma överens med 10:an? Som jag har förstått det så blir vi alla så småningom tvingade att anamma 10:an, vare sig vi vill eller inte. Stämmer det, du som har varit i kontakt med folk som kan det där?

    SvaraRadera