tisdag 29 mars 2016

Förvaringskund!

Ja, ja men!
Det är något helt nytt för mig.
Förvaringskund.
Eftersom jag inte ser mig som en person som håller affärerna vid liv precis så är detta ett helt galet ord.
Jag har alltid sett mig som en försiktig konsument som hushållat med mina tillgängliga medel. 
Är jag snål...????
Nä det vill jag inte kalla mig!
Peggans däck ( dom som inte sitter på bilen för tillfället alltså...) bor på hotell mellan varven. Och eftersom jag står som ägare till dessa däck så har jag blivit förvaringskund.
Vem kunde tro detta för tjugo år sedan...??? När dök det första däckhotellet upp?
Nu finns ju dessutom hotell för lite allt möjligt har jag förstått.
Nu ska förvaringskunden mata in detta ord i hårddisken.
Ständigt är det något.....

2 kommentarer:

  1. Rymde en stund från det som inte finns.
    För att tacka för ord. Ingersord. Ord som vet.

    SvaraRadera
  2. Gubben, kunde jag lindra så skulle jag..... men vissa plågor måste man genomlida själv. Tänker på dig.

    SvaraRadera