onsdag 9 mars 2016

Förr i tiden.....

Förr i tiden hade jag inga som helst problem med att "ha flera bollar i luften" samtidigt.
Koka palt,baka bullar, hänga tvätt och klippa gräs, snyta ungar och bjuda grannen på kaffe, på samma dag. 
Det är faktiskt konstigt att jag inte uppträdde på cirkus som jonglör.
Eller det är det ju eftersom det inte gällde riktiga bollar.....
Hur som haver och till dagsläget.
Nu drabbas jag av stress om jag har mer än två grejer på gång under en snäv tidsperiod, låt oss säga en dag.
Det är inte helt ovanligt att min nattsömn oroas, och störs mer än vanligt, om jag har två åtaganden nästkommande dag.
Man kan verkligen undra över hur detta har gått till.
Jag menar vad kan hända?
Jag har inte någon viktig post i samhället och jag umgås bara med släkt och vänner. Blir något galet så är det ju bara att säga: Sorry det glömde jag eller nä det hann jag inte med.....
Att oroa mig är det sista jag borde göra.
Likväl gör jag det. 
Vill vara en duktig person.
Så har jag uppfostrats ( ? ) och formats av mina egna krav.
Funderar på att göra mig lite otillgänglig ett tag.....
Och inte låtsas om att bollar tappas......
Men hur?????
Funkar det att inte skriva in något i agendan?????

 


4 kommentarer:

  1. Provar att skriva ner på min lilla Ajfån. Känner så väl igen det du skriver. Dels tror jag att det är naturens gång men, jag tror också att vi med mer tid till förfogande har vant oss vid ett annat tempo och om det rubbas upplever vi stress. Kram från ett soligt Portugal.

    SvaraRadera
  2. Hallo här skiner samma sol!!
    Det är nog bara att inse faktum, man är långsam numera. Vilket ju är helt galet vi börjar ju få ont om tid......

    SvaraRadera
  3. Det är nog många äldre som känner igen sig i din beskrivning, så också jag. Ibland tror jag att det beror på att vi har fått för mycket tid att tänka på det vi ska göra, inte bara göra det. I morgon, fredag, blir det i alla fall fullt upp för Elvy, Sylvia och mig då vi ska tillverka (säger man så) nästan 50 större smörgåsar som ska serveras av oss på PRO Fällfors´ årsmöte. Också en sak man borde ha sagt nej till, men så är samvetet där och säger att någon måste ju göra det, så varför inte du. Och tiden de rinner iväg i ett allt hastigare tempo.

    SvaraRadera
  4. Så är det! Just nu rann massor med tid iväg eftersom jag sitter vid den största tidstjuven av alla....DATORN!!!!!!

    SvaraRadera