torsdag 1 april 2010

April, April....





Så har vi hamnat i en så kallad vårmånad...? Det senaste (sista?) takraset begravde nästan vårt lilla hus, men eftersom jag har lovat mig själv att jag ska ha en optimistisk livssyn så tar jag det med ro. Om ett par månader spirar humlen på pergolan!

Igår levererades påskaskarna till dom små gullungarna i Kåge. Denna tradition införde jag ifjol till deras och min förtjusning. I stället för köpta påskägg har jag sytt varsin påskask som jag fyller med diverse småsaker. Lite leksaker och en årlig påskkyckling, lite godis ( med betoning på lite, eftersom jag är en usel snaskköpare..). När påsken är över och askarna är tömda tar jag hem dom igen för förvaring till nästa påsk. Ide´n till askarna har jag fått från MoBu som gjort så till alla sina barnbarn i flera år!
Nu ska jag fram med kvasten...




GLAD PÅSK!!!!




©

12 kommentarer:

  1. mats i träsket1 april 2010 kl. 10:22

    Glad påsk!! Flyg varsamt.

    SvaraRadera
  2. Om du tar kvasten upp till mig så tänk på att landningsbanan kan vara isig i dag!

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk själv Mats.
    Jag lovar att ta det lugnt, kvasten (tillika kärringen..) är gammal och gör inte många knop!

    SvaraRadera
  4. Cici, jag ska tänka på det...

    SvaraRadera
  5. God idé, med påskaskar. Och ta det lugnt på kvastfärden. Vi ses i Blåkulla!

    SvaraRadera
  6. Ja det gör vi imse...flyg varligt du med!

    SvaraRadera
  7. AAAAAAAAAAAAAAa Har ni sååååååååååå mycket snö???
    Jag ryser. Är inget större fan av vintern precis.

    Önskar er en glad påsk o njut av helgen.
    Kram smulan

    SvaraRadera
  8. Vilken strålande idé - påskaskarna!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  9. Smulan, ja det är mycke nu....
    Jag som gillar vintern tycker att det räcker nu!
    Glad Påsk till dej och din stora familj!

    SvaraRadera
  10. Gubben, ja visst är det. Fick just telefon från min Anton som tackade så mycket för påskpresenterna, mycket bättre vän bara snask.

    SvaraRadera
  11. Åhh vilka fina påskaskar! Blev på gott humör (vilket jag sällan är)bara av att se dem!

    SvaraRadera
  12. Va kul att kunna glädja fler än barnbarnen med Påskaskarna!!!
    Det är bara att sy, riktigt kul faktiskt!
    ha en bra Påsk!

    SvaraRadera