torsdag 29 april 2010

Lönsam dag!



Vissa dagar är mera givande än andra!
Idag kom boken som jag beställt, och det var INGEN FRAKT!!!!
Inte ofta det händer minsann.
När jag återvände från postlådan så fick mina ögon syn på en ölburk som låg i våran slänt! Irriterad steppade jag ner för att ta bort den. Sände en ilsken tanke till den slashas som kastat den.
Jag skräpar inte ner i naturen ska ni veta och dessutom pantar jag!
När jag greppade tag i ölburken så trodde jag för ett ögonblick att mina ögon spelade mig ett spratt....
Bredvid burken låg en femtiolapp!!!
Något blek men för övrigt i bra skick. Visserligen har jag hört att panten ska höjas men med så mycket!!??
Undrar om Burk-Kurt gjorde sådana fynd? Kanske det var därför som han hann skrapa ihop så många miljoner?
Funderar på att ta en tur runt byn....


©

10 kommentarer:

  1. Han sparade nog också en hel del genom att undvika en del utgifter, såsom vattenräkningen t ex. Det intrycket fick man i alla fall om man stod nära honom i kassakön.
    Jag tycker inte du ska följa hans exempel!

    SvaraRadera
  2. Kära Vän! Det kanske kan bli en ny lönsam karriär!! Varför inte, men då måste du snåla på tvåla som Burk-Kurt gjorde. Men kanske du behöver byta marknad... kanske Piteå?? Då kan du få dig ett skrovmål nån gång. Vi får 3 hamburgerbarer med max 200 meters avstånd och jag lovar att bjuda ut dig då.
    Kram Vivi-Ann

    SvaraRadera
  3. Grattis till dagsförtjänsten. Inte illa. Burkar brukar vi också plocka längs promenadvägarna. Mest för att de ofta rivits upp av klippmaskiner och kan skada djuren som passerar.

    SvaraRadera
  4. Kära Cici. vattenräkningen är betald och jag har inhandlat tvål idag, och jag tar ett varmt och renande bad mest varje kväll...
    ingen risk att jag blir Burk-Inger...

    SvaraRadera
  5. V-A, Det låter bra att vi ska få smörja kråset även i Piteå, ni har ju skämt bort oss....

    SvaraRadera
  6. Ingabritt, jag HATAR folk som skräpar ner i vår natur. man var ju med om den första städkampanjen i Sverige...HÅLL SVERIGE RENT.
    var även med och tillverkade skyltar när jag gick på Dekoratörsskolan.

    SvaraRadera
  7. Åsa, dom som tappar sitt avfall är BAD ladys....

    SvaraRadera
  8. Återigen en liten solskenshistoria. Hoppas att du köpte lite gott för femtiolappen och njöt ordentligt:-)

    Harriet

    SvaraRadera
  9. HaGu, den är kvar...om någon lämnar in serienumret så får jag väl lov att lämna tillbaka den till slashasen som kastat den på vår tomt....
    Eller så köper jag två Triss lotter!!!

    SvaraRadera