måndag 5 april 2010

Naturliga nycker....



Solen har ju behagat oss dom senaste dagarna så till den milda grad att markiserna blev framgrävda. Inte helt utan ansträngning. Min rygg gillar inte snöskottning. Men markiserna blev åter användbara.
För ett par år sedan när vi också hade mycket nedrasad snö framför köksfönstret så fällde jag ner markisen för att slippa ha persiennerna nere. Inte tänkte jag på att man måste kunna fälla ner markisen helt och hållet innan man kan dra upp dom....följden blev att det blev en panikskottning på kvällen, det misstaget gör jag inte om.

Nu skottade jag alltså före markisen togs i bruk.
Smart va...
Idag har solen vilat så jag drog upp markisen. Helt utan problem.

Bara en kvart senare så började solens strålar att åter blända oss!
Vilken tur att vi har markiser!!!

©

10 kommentarer:

  1. Men snart är det färdigskottat. Förhoppningsvis.

    SvaraRadera
  2. Det lutar nog åt det...snart kommer det där gröna...som tarvar sitt!!

    SvaraRadera
  3. Det är angläget (menar jag) att ta tillvara sina naturliga nycker :D

    SvaraRadera
  4. Jamen nu är det ju bara ett par meter eller så kvar av snön :)

    SvaraRadera
  5. ojojoj. Så mycket snö! Jag är så glad att ha våren framme. Hoppas den snart kommer till er med.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Och i kväll var det åter norrsken!

    SvaraRadera
  7. Gubben, ja allt annat är onaturligt...

    SvaraRadera
  8. Ulvhilda, ja nu är det lugnt!

    SvaraRadera
  9. Smulan, det här är vår vår....

    SvaraRadera
  10. Cici, rackarns, det var ju hockey....som vi förlorade, suck!

    SvaraRadera