tisdag 13 april 2010

Helgens äventyr!

Nu har jag vilat till mig så pass att jag kan sortera lite från den gångna helgen. Kroppen jämrar sig fortfarande men det ska kännas att man haft roligt. Vi anlände mitt på fredagen och efter installationen på hotellet så satte vi fart. Först mat i magen sedan började vi gå. Hej å hå.... Bara NK tog sin tid. Där tittade vi bara och mest på prislapparna.... En runda till hotellet för lite vila och lite stärkande medixin sedan intog vi middagen på Michelangelo, som har funnits hur länge som helst. En restaurang som jag besökt med Maken på sjuttiotalet. Jag tror banne mig att det var samma "rockslusk" nu som då, en mycket trevlig herre! En av ägarnas bror startade den första Pizzerian i Staan. Vi avslutade kvällen med välbehövlig fotmassage på rummet.

Lördagen hade vi vikt till ett besök på Hallwylska museet. En fantastisk upplevelse. Därefter mera shopping innan vi tog ett bad och förberedde oss för den stora överraskningsfesten.



Vår häxkompis fyller snart år och hennes söta döttrar hade ordnat en fantastiskt trevlig fest i ett källarvalv i Gamla Stan. Trevliga kvinnor och god mat och rikligt med vin. Kunde inte bli bättre! Ett spännande besök av två Spökvandrare, från Stockholm Ghost Walk, var mycket passande i detta sällskap.



Kvällen avslutades med EN drink på Grand Hotell. En upplevelse för en lantlolla ska ni veta.



Promenaden hem till Hotellet var fylld av skratt och ömma fötter. Söndagsmorgonen övergick i dag innan vi kom oss ut på sista shoppingturen.



Efter den strapatsen insåg vi att våra kroppar var betydligt äldre än vi tidigare trott.
Ett anrikt Café och ett Vaniljhjärta kändes helt rätt i detta läge.



Men som sagt det ska kännas att man haft roligt! Om det stämmer (och det tror jag) att ett skratt förlänger livet så kommer vi att bli väldigt gamla!!!



Tack V-A för att du tog med mig till Sulvius häxfest!
Nu blir det rekreation i Skogen.....

©

18 kommentarer:

  1. Herreminskapare att jag hade så där roligt!! Men ett flabbskratt slipprar så lätt ur mig i ditt sällskap. Du är ju så himla trevlig...och kul!! Tack själv!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vilka härliga kort

    SvaraRadera
  3. Ja nog brukar det kännas i kroppen och särskilt fötterna då man varit på storstadsbesök. Grand Hotell, jo jo!

    SvaraRadera
  4. Ja du VA, du kan minsann leverera du också!

    SvaraRadera
  5. ÅÖ, då skulle du se dom som censurerats...!!!

    SvaraRadera
  6. Cici, Det onda i kroppen uppvägs av det glada i knoppen!

    SvaraRadera
  7. Huga, inte visste jag att häxor fortfarande härjar runt utan några som helst regler och förordningar att följa :D

    SvaraRadera
  8. Gubben, vi har våra egna regler. Den viktigaste av alla är att ha så kul som möjligt!!!

    SvaraRadera
  9. Norrlångan, här är en som gläder sig åt en omdömesgill kvinna. Cencur ska tillämpas där så är tillrådligt. Kul att träffa dig och de andra kändisarna. Pizza på söndag, need I say more som vi säger här nere runt huvudstaden.

    SvaraRadera
  10. Skumbanan i förskingring,kul att träffa dej!
    Att lägga en Pizza är inte kul....
    Jag förväntade mig Blykeps men icke sa Nicke, jag mådde Pelle Karlsson, som vi säger i Skogen!

    SvaraRadera
  11. Åh så kul du hade! Härligt :)

    SvaraRadera
  12. Att få göra Stockholm en helg..ser att det gick i glädjens och skrattets tecken..Maria

    SvaraRadera
  13. Jag börjar bli allvarligt oroad. Läs mitt svar på din kommentar i min blogg!

    SvaraRadera
  14. regnnatt...kul är bara förnamnet!!

    SvaraRadera
  15. Maria i Sennan, skratten var många det kan jag lova!

    SvaraRadera
  16. Cici, du kan vara lugn, jag börjar komma in i den vanliga lunken nu....

    SvaraRadera
  17. Nej, här föreligger ett allvarligt missförstånd. Pizzan lades inte, den förtärdes för att återställa balansen. Här gäller att vara tydlig.
    Ha ha ha skrattar Bananen

    SvaraRadera
  18. Din lurifax....jag som tyckt så synd om dig..

    SvaraRadera