fredag 2 april 2010

Längtan....




Idag har vi åkt skidor vid stugan. Det känns bra att kolla hur det står till med alla husen. Inga tak har rasat och det bevisar väl att det är ordentligt byggt. Konstigt nog verkade det som om det aldrig rasat från lillstugans tak under hela vintern, men förmodligen åker det idag. Snön var i droppstadiet!!!
Varje gång vi tittar till stugan så fylls jag av längtan.
Och nu är det inte långt borta tills vi kan sova där vår första natt för i år. Om ett par månader kan man börja kånka på Pelargonia krukorna. Ut på morgonen, in på kvällen till den sista frostnatten varit....
Men än så är det vinter!



Plussgrader i skuggan!

©

14 kommentarer:

  1. Alla har vi våran längtan - vi behöver längta men det är viktigt att inte glömma nuet.
    Önskar dig en trevlig helg och GLAD PÅSK!
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Tack det samma Viola.
    Jag håller med dig fullständigt, både nuet och längtan är viktigt!

    SvaraRadera
  3. Här är det tvära kast! Måste nog ut i förrådet och hämta gummistövlarna för nu är det plaskigt på vägarna.

    SvaraRadera
  4. - *droppstadiet* - *fylls av längtan* - din själ framkommer här inger - så ser jag på det...

    SvaraRadera
  5. Cici ja nu far snön illa....

    SvaraRadera
  6. MJ, bra tolkat Marianne en del av min själ ligger där vid stugan....älven som ständigt rinner....skogen som ger lugn och ro....det enkla livet!

    SvaraRadera
  7. Så vitt och vackert ni har. Här i Södertälje har vi ätit lunch och fikat på balkongen i en månad, och snön är nästan helt väck. Glad påsk! Tuulikki

    SvaraRadera
  8. snälla inger - Inger - jag känner mig hedrad - inte nog med att du tilltalar mej med mitt namn - Marianne - dessutom tillerkänner du mig en tolkning - interpretation - som du inte uppfattar som helt orimlig - TACK! PS: - jag tror att du inger - Inger - har en poetisk ådra - har du prövat på att skriva poesi?

    SvaraRadera
  9. Tuulikki, idag ska vi grilla för första gången i år, men det blir till att äta inne, än är det för mycket vinter ute....
    Ha det fortsatt bra!

    SvaraRadera
  10. MJ, nä jag är usel på poesi. Till och med att läsa poesi tycker jag är svårt.

    SvaraRadera
  11. jag tror inte det Inger - vad poesi är för nåt - det kan vara helt olika för olika människor - en 'tolkningsfråga' - som jag så ofta brukar *köra med* - är det rätta sättet att se på 'saker och ting' - men 'saker och ting' är ju det det inte är det som jag vill kalla poesi - det är en sorts musik - att hitta rätt ord helt enkelt - och jag tycker du har visat prov på det Inger - du är en humoristisk musikanvändare - eller ordanvändare snarare - ord som musik - ord med det som kallas humor - något som inte vem som helst har - äger - men du definitivt - that's my interpretation - ps har du förresten varit inne på svt.se - babel bloggen med daniel sjölin - där finns ett mkt kul inslag med honom lärandes ut hur man skriver poesi - kärlekspoesi - jag gjorde igår en kommentar där ...

    SvaraRadera
  12. MJ, Babel är ett bra program, men se någon poesiskrivare blir jag aldrig.

    SvaraRadera
  13. nej - jag accepterar det Inger - men det du skriver är iaf läsvärt - det har jag kunnat konstatera...

    SvaraRadera
  14. MJ, jag lyfter på luvan....

    SvaraRadera