torsdag 15 april 2010

Boklådan



Idag har min boklåda kommit på plats. Lite tidigare än vanligt men det struntar jag i. Visserligen ligger det ett hot om mera snö, men det struntar jag också i.
Idag var en perfekt dag ( i alla fall mitt på dagen) för en stund i vilstolen, med en kopp nybryggt kaffe i en egentillverkad mugg.

Vila den motionerade kroppen och låta hjärnan jobba fram en ( i alla fall en början...) en text. Det är evigheter sedan jag levererade något till SkrivarSidan , men kanske att det kan komma loss nåt nu.... Hur som helst så var det trevligt att anstränga den grå cellen igen. Jäkligt glad att den överlevt förra helgen....
Nu har den vilat nog!

©

13 kommentarer:

  1. Du kände inte om det osade svavel när du satt där och gonade dig?

    SvaraRadera
  2. vaa... nu fattar jag nada...igen!!!

    SvaraRadera
  3. Aha...nu gick det upp ett Liljeholmens...du menar utbrottet!
    Nä näsan nåddes inte va nåt ovanligt!
    Men jag tackar den obefintlige att det inte var förra helgen!

    SvaraRadera
  4. Jo nog skriker och gormar den gamla kroppen när man begär att den ska va precis lika ung och alert som för 20 år sedan..för det vill man ju att den ska va..int börjar man bli lite gammal int..Maria

    SvaraRadera
  5. Ja jäklar, nu står man som bloggintresserad. Visst är jag det men hur hamnade jag där. Vill vara en följare ju. Berätta, beskriv och förtälj.
    Vad är Skrivarsidan och vad är boklådan. Kanske hittar jag det i gamla inlägg men Bananen är en här- och numänniska som gärna tar genvägar.

    SvaraRadera
  6. Maria i Sennan,Man är inte äldre än man tillåter!!!

    SvaraRadera
  7. Kära Skumbanan, jag är själv inte så bevandrad i datateknik, men om du klickar på den färggranna rutan där det står följ, och så en ruta med följ denna blogg ( kanske det var...) så ska det komma upp en adressruta, där skriver du in http://ingersord.blogspot.com/
    Glöm ej att SPARA
    tja det är bara att trycka och prova och/eller återkomma.
    jag vill gärna ha dej som följare på min resa!

    SkrivarSidan är en webbsida för alla som vill skriva och få sina texter publicerade.
    Boklådan är bara en liten trälåda som jag har vid min solstol på bron, med en liten gäst och dagbok. under våren och sommaren brukar det även samlas lite smått och gott som jag bläddrar i. Där finns plats för en blomma och en kaffemugg....

    SvaraRadera
  8. Du har så mysigt i din lilla hörna, vi ses väl nån dag!

    SvaraRadera
  9. Tack snälla Inger. Nu vet jag genast litet mer. Skall följa dina råd och trycka och spara. Skapande består av en massa försök, sägs det

    SvaraRadera
  10. MMA, klart vi gör...nu håller vi ju på att tina fram!

    SvaraRadera
  11. Ingabritt, känns konstigt att JAG ska hjälpa någon med datorhantering, det brukar alltid vara jag som ber om hjälp.
    Skapa på bara....

    SvaraRadera
  12. De små grå börjar finna vägen ut ur dimman nu ;-)

    Önskar dig en fin och harmonisk helg.

    Kramar från Pennelina :-D

    SvaraRadera
  13. Tack P, önskar dej detsamma!

    SvaraRadera