onsdag 7 april 2010

Bullbak...



Idag har jag letat fram den berömda kragen...tagit ett kraftigt tag i den och bakat bullar. Först gjordes det glutenfria så att sonen också skulle få nåt onyttigt. Började med att torka ur ugnen och vända den "glutenfria" sidan upp på bakbordet. Ingredienser plockades fram och så var det igång. När bullarna med Lailas glutenfria mjöl var gräddade så diskades allt igen och så startades nästa deg. Det tog mig hela förmiddagen innan allt var gräddat och bortstädat. Men nu finns det bullar för ett tag, ett ganska bra tag faktiskt eftersom vi inte fikar sötebröd speciellt ofta. Men det är tryggt att ha att tillgå om det skulle ramla in en gäst.


Vanliga vetebullar med vanligt vetemjöl....


©

8 kommentarer:

  1. Mmm...så gott! Kan nästan känna doften av nybakade bullar!

    SvaraRadera
  2. Tankarna går alltid till min lilla mamma, när jag bakar, som bakade ofta och gott. Hon älskade att baka till skillnad från mej...
    Men nu är det gjort i alla fall.

    SvaraRadera
  3. När jag var barn bakade mor i huset (nästan) varje lördag av någon anledning.
    Hmm, hade inte jag ett ärende åt ditt håll till..

    SvaraRadera
  4. Jösses..! Jag tror det får bli lite bullbak i helgen... *dregel*

    SvaraRadera
  5. Eller så kvistar du hit du med, Ulvhilda..?

    SvaraRadera
  6. Jag ÄLSKAR kanelbullar! Men jag är inte så förtjust i att baka dem. Det är ett tidsödande knåp och vips är de uppätna.

    SvaraRadera
  7. Jag är inte speciellt galen i bakverk, men vill ha lite på lut om det kommer någon som är sugen...Typisk gammaldags kärring med andra ord!

    SvaraRadera