onsdag 4 november 2009

Ambivalenta tankar.....

Ska jag skriva fast jag inte har en klar text i skallen eller ska jag passa på att skapa lite annat och samtidigt tänka fram något bra?
Eller ska jag virka klart min kjol som är roligt, roligt? Och börja på Henriks halsduk som jag lovat!!!
Men borde jag inte sätta igång produktionen på mina Vin-djur så att det inte gapar så tomt på hyllorna? Kan vara bra att ett litet lager, det är ju snart jul....
Och det där fina gardintyget som Anna köpte till mig på IKEA är det inte hög tid att dom blir sydda och upp hängda?
Tar en kopp kaffe till och kollar ärtsoppan som puttrar .....
Ni får en gammal text att läsa så länge....Då ( 2007 ) var det köttsoppan som kokade.

Selleri sellera

Ska vi koka soppa ida?
Selleri, sellera
Stort stycke kött men utan ben
Älg passar bra
Så även ren
Morotspengar, kålrotsbitar och purjolök
dofter sprids i mitt lilla kök
Selleri sellera
Av soppa blir man gla!

6 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Har jag tillräckligt mycket som ligger och väntar på att få bli gjort, kan det slute med att jag sätter mig med ett korsord!
    Men annars går det väl bra att producera både kossor och halsdukar samtidigt som man tänker ut en bra text. Det kommer kanske till och med trillande över dig där du sitter med virknålen!
    "Seller sellera" fick mig att tänka på Lennart Hellsing och hans underbara visor och ramsor.

    SvaraRadera
  2. Det blev gardinerna.... fast några kloka texter dök inte upp i skallen, men däremot en molande värk i ryggen, är nog inte helt hundra än.
    Nu ska jag vila resten av dagen så kanske jag motar Olle i grinden....
    Ack den som kunde skriva som Hellsing....

    SvaraRadera
  3. Eller gör som jag!
    Skriv - och få sedan ågren nån timme efteråt eftersom det blev så...

    SvaraRadera
  4. Ja det är det jag borde men jag har så svårt att koncentrera mig på skrivandet när mycket annat ligger på. Önskar att jag kunde det. Går det träna upp tro?

    SvaraRadera
  5. Vad kul med din nya blogg! Bra att du startade en skrivblogg.

    SvaraRadera
  6. Tack Vee, ja visst är det!
    Förhoppningsvis kommer det att sporra mig till mera skrivande....

    SvaraRadera