måndag 16 november 2009

Skaparlusta....


Vissa dagar är mer lämpade till skapande än andra. Måhända påverkas resultatet av vädret. Har flera vänner som mår bäst när det är sol och vackert, men jag är nu en gång skapad lite eljest. Oväder är min melodi, regn och rusk eller snöstorm, eller varför inte ett riktigt surväder som idag? Helt perfekt att sitta inomhus och kura. Skriva något riktigt eländigt.... Att jag dessutom mår "skithög" med en begynnande influensa som härjar i kropphelvetet kan ju frammana vad som helst på tangentbordet. Först lite mera kaffe och sedan ska jag börja på en text som jag tänker skicka in till Skrivarsidans jultävling. Texten började jag tänka ut i den tidiga morgontimman....den börjar med en eldsvåda.. Kanske var jag ovanligt varm under täcket...kan det vara feber?

6 kommentarer:

  1. Jag hör nog mer till solmänniskorna om det ska till någat skapande. Om det ska till något över huvud taget! Tror jag.
    Sitta och kura med en bok gillar jag när det är oväder. Annars är det i första hand plusgrader ute som gäller. Kyla! Urk! DÅ mår jag inget vidare alls.

    Och vad är det för en snitsig grej du fick till strax under inlägget? Reaktioner!
    Måste kolla bland gadgetarna.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag skrivit en text...om julen!
    Inte vet jag hur jag fick till den där reaktionsgrejen men jag klickade lite...
    Jag förstår att du inte gillar kyla med din sjukdom... men jag eldar lite extra och trivs gott med ullsockarna på...

    SvaraRadera
  3. Tur vi är olika. Idag blir nig inte mycket gjort här, men väntar på en nedgång i smärta så aka jag ta in lite ved. Man måste ju hålla värmen. Idag gör man bara det mest nödvändiga o knappt det. Hoppas din kreavitet räcker hela dagen då..../mats

    SvaraRadera
  4. Mats, jag lider med dej och hoppas att du snart är på banan igen....

    SvaraRadera
  5. Ja tycker att det är inspirerande med höstrusk. Att som i mitt fall just nu sitta med en pensel inomhus och måla är himmelriket....

    SvaraRadera
  6. Harriet, vad trevligt att ha en oväders-kompis....

    SvaraRadera