måndag 30 november 2009

Händer....


Alla måsten som man släpar på....
Det ska fejas och bakas ( fast man inte äter...) pyntas fram och ställas bort.
Julklappar ska inhandlas.
Man ska trängas på samma ytor som alla andra människor. Varför måste alla handla på samma ställen som jag? Och varför i himmelens namn vid samma tidpunkt?
Som ni förstår så har jag absolut ingen julstämning. Kanske det blir bättre om det kommer lite mera snö och om jag sätter igång att baka så att den hemtrevliga doften fyller hela lilla pörtet.
Kanske spela lite julmusik på den minimala CD-spelaren?
Under tiden som mina händer stökar med ditten och datten så kanske texterna lägger sig rätt i skallen.....
Ja vi får se vad som händer.....


13 kommentarer:

  1. Jag är själv en stor förnekare av julen, dvs tills jag är tvungen att ta den till mig. Inte en dag före Lucia i alla fall. Däremot godkänner jag att det är första advent och att utegranar, stjärnor och ljusstakar i förnstret får lysa upp vintermörkret.

    SvaraRadera
  2. Nä jag fattar inte heller varför alla ska handla där jag handlar. Shopping brukar jag undvika, det är det tråkigaste jag vet. Bara när man behöver mat i kylskåpet brukar jag gå ut i butiken. Däremot älskar jag julen. Har inte så mycket pynt, men stämningen vill jag gärna ha. Svårt att få den när regnet öser ner eller hur?
    kramis Harriet

    SvaraRadera
  3. Cici, nu faller snön, så lite mer vinterkänsla får man ju....vem vet kanske julstämningen följer med???
    Tycker att julen har blivit ett komersiellt jippo...Kärlek och omtanke går inte att slå in i julpapper!

    SvaraRadera
  4. HaGu, nu snöar det hos oss och det är bättre än regn! Shopping är ett gissel som jag undviker så mycket jag kan, men ibland måste jag göra som Fantomen... lämna grottan och gå på vanliga gator, beblanda sig med massorna!

    SvaraRadera
  5. Som Fantomen,.var försiktigt så att inte farbror blå ta dig för en bankrånare. Så det snöar,brrr,inte här(Peking), snarare höstvarmt.
    Ang frid o fröjd, jul sådant, alltför kommersiellt, för mycket av köp dig lycklig vibbar. Apropå frid o fröjd, fin text med härlig närvarokänsla, jultexten var,.eh, tidig och julig,.och så lämnar du kloka åsikter på sina ställen för vilsna själar med kärleksbekymmer. Ha det fint.

    SvaraRadera
  6. BL, men gillar du inte snöööö??? jag längtar efter första skidturen, då man kan ta sig fram i skog och mark på laggarna!
    Men som sagt först ska den där förbaskade julen stökas undan...
    En gör se gött en kan....men att råda är inte alltid lätt. ( Du är duktig du också minsann!)

    SvaraRadera
  7. Dagens snö har resulterat i att jag hängt upp julgardinerna och pyntat på ännu mera jul. Tycker julen är en härlig tid då man verkligen kan umgås med sina nära och kära, alla är ju hemmavid kring juletiden.
    När det kommer till shoppingen så rekommenderar jag nätet,kollar alltid i genom butikernas urval innan jag beger mig iväg för att handla de stackars julklappar jag ska ge bort.Söker du julstämmning så titta förbi nån dag =)

    SvaraRadera
  8. Tack för inbjudan, jag kanske tar dej på orden.Jag vet ju att tomtarna finns hos dej....

    SvaraRadera
  9. Motvallsgubben har redan börjat räkna ner. Dan före dan före dan före dan...
    Det ska bli sååå spännande att se vad jultomten har i säcken. Jag har bara önskat mig två saker i år. En Ferrari och en butler. Hoppas jag får båda.

    SvaraRadera
  10. MVG se till så butlern har körkort.....
    Det är kul att du är tillbaka i cybervärlden, trodde ett tag att du drattat dit ordentligt....

    SvaraRadera
  11. Tänk att det börjat snöa nånstans i alla fall! Här är det grått, grått, grått...

    Men jag har satt fram adventsljusstakar i nästan alla fönstren. Letar efter en stake som jag VET att jag sett här någon stans. Måste ha satt in den på ett bra ställe.

    SvaraRadera
  12. Motvallsgubben tänker inte ta fram sin stake i år.

    SvaraRadera
  13. Nä är man en motvallsare så är man....

    SvaraRadera