torsdag 12 november 2009

Spökskriverier....

Att jag aldrig lär mig!
Under nattens timmar, när jag befinner mig mellan sömn och vakenhet så kommer orden lätt till mig.
Meningarna bubblar fram.
Varför i himmelens namn stiger jag inte upp och skriver ner allt. Rakt av som det kommer????
Nä jag ligger kvar som en padda och vänder och vrider mig så att lakanet ligger som ett snöre på morgonen.
Mitt lata stycke!
Tänk så roligt för er om ni fick läsa mina ord placeringar.
Nu måste jag skärpa mig och ändra mig till det bättre.
Snart är det ju natt igen, det är bara en dag mellan.....

8 kommentarer:

  1. Lägg papper och penna utmed sängen, sen så ber du Malte anteckna =)

    SvaraRadera
  2. Bra ide men jag antar att Malte inte kommer att gilla förslaget....

    SvaraRadera
  3. Du kan nog få ut väldigt mycket om du försöker skriva ner när dessa saker händer. Det är ju dina "kompisar" på "andra sidan" som inspirerar dig och vill vara med och skriva!

    SvaraRadera
  4. Harriet, vad trevligt att du hittat hit.
    Du kan ha rätt att jag har någon på andra sidan som vill hamna på mina sidor.....i natt hände samma sak igen, en makalös bra text härjade inom mig men i morse var den väck. MÅSTE nog pallra mig upp.... Törs inte tänka på allt som jag missar!

    SvaraRadera
  5. Tänkte just skriva det där om att ha block och penna vid sidan om sängen. Så läste jag de andras kommentarer och insåg att jag också borde ha block och penna vid sängen. Och i fickan! Kanske om jag börjar lyssna igen, så kommer jag att få höra något. Istället för att gnälla om svarta hål i fantasihjärnan.
    Tack Inger och Harriet!

    SvaraRadera
  6. Jag har nog funderat på det om block och penna men det är liksom aldrig läge för det när jag ligger i sängvärmen och tankarna formar sig som bäst, Vill inte avbryta det genom att börja skriva ner just då... inbillar mig alltid att jag ska minnas ....

    SvaraRadera
  7. Ja Inger, man inbillar sig alltid att man ska minnas, men ack nej...

    SvaraRadera
  8. ja du Robert, det kanske är tur att man inte minns allt för hur skulle man då hinna skriva allt ????

    SvaraRadera