torsdag 26 november 2009

In i dimman...


Nu måste jag skärpa till mig, vässa pennan, och skriva klart två texter som jag tänker skicka iväg för bedömning. Alltså dags att jag avskärmar mig verkligheten och travar iväg till fantasins rike. Vet visserligen vad jag ska skriva om men det gäller ju också att jag formar orden i en ordning som tilltalar läsaren/läsarna! När jag läser en bra bok så händer det att det smyger in en sträng av avund. Tänk att kunna skriva så? Men skam den som ger sig! Övning ger färdighet! Nu kryper jag in i min egen vrå och struntar i allt annat som ska göras.... In i dimman....

5 kommentarer:

  1. Eftersom du flytt in i dimman har jag varit inne på några bloggar från din lista, och sen gått vidare på deras listor osv. Det verkar vara ett knepigt jobb det där med att vara författare. När räknas man som författare? Varför vill man bli publicerad? Hur gör man då man räknar hur många ord man har skrivit och hur kan man bestämma sig för att ett romanprojekt ska bestå av ett visst antal ord?
    Ja det finns många frågot som jag aldrig har funderat över förut, trots att jag läser en hel del böcker.

    SvaraRadera
  2. En flykt från dimman....
    Knepigt är ordet sa Bill till Bull!
    För att kalla sig författare ska man ha gett ut minst två böcker (tror jag mig ha hört)
    Det finns enfunktion på Word som sköter om att räkna orden.... Hur många ord som en roman ska innehålla är upp till var och en. Vill man skriva en "tegelsten" tarvar många ord.
    Noveller består av allt från 500 till 10000 ord eller 2-20 sidor.
    Vet inte om det finns någon riktig säker gräns...

    SvaraRadera
  3. Du går in i dimman..jag leker Struts när jag behöver ha tiden för mej själv....
    Men du kommer väl ut snart...Maria

    SvaraRadera
  4. Jag gillar berättelsen - jättehärlig och humoristisk! tänk så mycket som kan hända med en tant i bilen! Tack för att jag fick läsa! Miss J

    SvaraRadera
  5. Jasså du sticker huvudet i sanden du!
    Tack Miss J vem du nu är....Läs gärna mera!

    SvaraRadera