tisdag 1 december 2009

Mitt evangelium....


I detta lågkonjukturens år kom ett påbud till alla och envar. Fattig som rik, ung som gammal, ful som snygg ja till både tjocka som smala. Alla ska besprutas mot den härjande Grisfebern. För att inte drabbas av hysteri påbjuder jag alla att istället låta sig Skrattskrivas. Det är ju redan en beprövat recept att ett skratt förlänger livet. Så kalmera er medborgare! Vi slaktar den kranka grisen och eliminerar alla bevis. Gå nu alla ut och ät en gris!

7 kommentarer:

  1. Attans vad du är på hugget i dag. "Kalmera er medborgare!".
    Det är bra. Det skulle kanske jag ha tänkt på.

    SvaraRadera
  2. Vi borde kanske ha en liten plattform av något slag, en stubbe kanske, utanför byagården, där man kan stå och sprida ut sitt budskap. En speakers corner i Norrlångträsk. Jag ser direkt att detta inlägg skulle platsa där.

    SvaraRadera
  3. MVG, man tackar, man tackar som den gamla fårskalle man är!
    Cici, En mjölkpall skulle väl passa??

    SvaraRadera
  4. Apropå krank gris. Den där besten på Gobdes blogg, har du tänkt på hur lik rymdgubben Alf han är? För visst var det väl så han hette den där lurviga krabaten på teve för hundra år sen?
    Och jag menar, ett vildsvin på 150 kilo i Pajala!!! Nog skulle det kunna vara en utomjording.

    SvaraRadera
  5. Först en Lapsus linguage: jag menade mjölkbord och inget annat!!!!
    MVG, ja nu kan man tydligen förvänta sig vad som helst i våra norrländska skogar....Jag som just planerat en tidig promenad imorgon, i det vackra vintervädret. Om det blir tyst här så kanske jag blivit spetsad av en uppretad gris.....
    PS, jag misstänker att gobdegubben är lite småsugen på vidsvinsjakt...DS
    Angående Alf så var väl han brun...?

    SvaraRadera
  6. Jo, brun var han. Men nog var näsan rätt lik, och glimten i ögat.
    Skulle förresten inte själv ha nåt emot att få nedlägga ett slikt monster.
    Nu går jag och nedlägger mig själv.

    SvaraRadera
  7. MVG, du kanske kan skjuta "brorsan"?
    Välkommen som följare till min blogg.

    SvaraRadera